رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این طرح 2 هزار و 200 واحد از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی توسط 64 گروه ثابت و سیار متشکل از بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی قرار می گیرند.
سیروس سلمان نژاد گفت: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دام و طیور در حاشیه خیابان و به صورت دوره گردی در این استان ممنوع است و مردم باید از خرید این گونه فرآورده های غیر بهداشتی خودداری کنند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از شهروندان درخواست کرد: مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ (جگر، سنگدان و دل) را به صورت بسته بندی بهداشتی با درج مشخصه کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و شرایط نگهداری تهیه کنند و از خرید محصولات فاقد شناسنامه بپرهیزند.
وی ادامه داد: خارج و قطعه کردن گوشت مرغ از بسته بندی در محیط مغازه مرغ فروشی به دلیل احتمال آلایندگی ثانویه و نبود نظارت بهداشتی ممنوع است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی همچنین از شهروندان اراکی خواست که ماهی قرمز برای نوروز را از مراکز بهداشتی تهیه کنند.
دکتر سلمان نژاد افزود: مردم در هنگام خرید ماهی قرمز باید به شکل ظاهری و سلامت آن شامل تحرک مناسب، شنای متعادل، باله های سالم و بدون شکستگی و خوردگی، پولک های کشیده شده در سطح کل بدن و چشم های بدون بیرون زدگی توجه کنند.
وی افزود: عرضه هر گونه خزندگان، دوزیستان و حلزون نیز در آستانه نوروز در استان غیرمجاز است و بعضی از گونه ها مانند لاک پشت سنگاپوری و یا مینیاتوری(گوش قرمز) به عنوان مخزن بیماری باکتریایی سالمونلوز هستند و موجب بیماری گاستروانتریت در انسان می شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.