سید ابوالفضل نصرالهی روز شنبه در حاشیه آیین درختکاری شهر نراق در گفت و گو با ایرنا، افزود: حدنگاری، نقشه‌برداری ثبتی است که ارزش حقوقی دارد و می توان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.
وی خاطر نشان کرد: صدور سند در راستای اجرای ماده 39، تنظیم برگ تشخیص، نقشه برداری، اصلاح و بازنگری و اجرای ماده 13 در پلاک های ثبتی دلیجان از مهمترین اقدامات واحد ممیزی این اداره در سال های اخیر است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: اصلاح هندسی نقشه‌های اجرای مقررات اراضی ملی و موات پیش زمینه‌ ای برای اجرای طرح حدنگاری است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.
نصرالهی ادامه داد: با اجرای این طرح مرز اراضی ملی با مستثنیات اشخاص مشخص شده و ضمن رعایت حقوق متقابل مردم و دولت، تثبیت مالکیت اراضی ملی به نام دولت میسر می شود و اطلاعات مکانی و توصیفی این اراضی نیز در بانک اراضی تجمیع و به روز خواهد شد.
وی یادآور شد: با انجام اصلاح هندسی و حدنگاری، اطلاعات توصیفی و مکانی اراضی ملی با دقت زیاد در بانک کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک ذخیره می شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان افزود: این اقدام امکان سوء استفاده و صدور اسناد مالکیت به نام افراد از بین می رود و سودجویان با وجود اسناد تک برگی دیگر نمی توانند سند مالکیت معارضی دریافت کنند.
نصراللهی گفت: حدنگاری از سال 93 در شهرستان دلیجان آغاز شده و در بازه زمانی 2 سال آتی نیز 15 هزار هکتار از اراضی ملی دلیجان تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: درپنجمین روز از هفته منابع طبیعی و درختکاری 250 اصله نهال در پارک جنگلی شهدای نراق با حضور مسئولان شهرستان و خانواده شهدای مدافع حرم کاشته شد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: در این هفته 20 هزار اصله نهال در شهرستان دلیجان کاشته می‌شود.
وی سطح مراتع مشجر این دلیجان را 6 هزار هکتار درختچه خودرو و 140 هکتار جنگل دست کاشت بیان کرد.
15 تا 21 اسفندماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی 50 هزار نفر جمعت و دارای 220 هزار هکتار عرصه های طبیعی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.