به گزارش ایرنا، علی اکبر بادرستانی روز شنبه در جریان بازدید معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از مرکز اورژانس اجتماعی اراک، افزود: تاکنون شبکه اورژانس اجتماعی در شهرستان های ساوه، دلیجان، محلات، خمین، زرندیه، شازند، خنداب و اراک دایر شده و راه اندازی این تشکیلات در شهرستان های تفرش، فراهان، کمیجان و آشتیان از نیازهای پایه در ساماندهی و مهار آسیب های اجتماعی استان مرکزی است.
وی گفت: مددکاری اجتماعی، روانشناسی، خدمات بهداشتی و درمانی و حقوقی از جمله اموری است که در اورژانس اجتماعی اراک ارایه می شود و بیشترین تماس های برقرار شده با این مرکز در زمینه همسر آزاری و کودک آزاری است.
مسئول دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی استان مرکزی، افزود: میانگین مراجعات روزانه اورژانس اجتماعی اراک در زمینه مداخله های تخصصی حدود 25 مورد است و 30 نفر نیز به طور متوسط به منظور بهره مندی از خدمات مشاوره طلاق در این مرکز حضور می یابند.
بادرستانی گفت: حضور اثربخش در ساماندهی و مهار آسیب های اجتماعی به عنوان چالش جدی کشور نیازمند تقویت همکاری بین بخشی و ابزارها و زیرساخت های اجرایی است و انتظار است در زمینه اورژانس اجتماعی زنجیره خدمات و شبکه مراکز بهبود یابد.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و خانواده در سفر یک روزه خود به استان مرکزی ضمن بهره برداری از خانه جوان، گالری گل حامی اراک و مرکز خوداشتغالی بانوان در روستای گوار،در نشست شورای اداری با حضور جمعی از بانوان منتخب استان مرکزی شرکت می کند و دیداری نیز با فعالان سیاسی و احزاب خواهد داشت.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار گرفته است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.