به گزارش ایرنا، آیت الله دری نجف آبادی روز پنجشنبه در کلاس تفسیر قرآن کریم در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: زمزمه واگذاری شماری از واحدهای صنعتی این استان از قبیل نیروگاه حرارتی و شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند به گوش می رسد که در صورت اجرای چنین تصمیمی باید تمامی مولفه ها در اصل 44 قانون اساسی با حساسیت رعایت شود.
وی ادامه داد: پالایشگاه و پتروشیمی شازند اکنون با حداکثر ظرفیت خود فعال هستند و ضمن تامین نیازهای داخلی، نقش مهمی نیز در افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش نرخ بهره وری دارند و در صورت واگذاری باید شرایطی محقق شود که وضعیت موجود این واحدها حفظ شده و حتی افزایش تولید رخ دهد.
امام جمعه اراک بیان کرد: نباید اجازه داد تجربه تلخ واگذاری ناموفق شماری از واحدهای تولیدی مهم و قدر استان مرکزی در سال های قبل تکرار شود.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: دستگاه های نظارتی و امنیتی نسبت به نظارت بهینه بر روند واگذاری ها درقالب اصل 44مسئولیت سنگینی دارند و تحت هیچ شرایطی نباید سرمایه های اقتصادی و اموال عمومی آسیب ببیند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حرمت شکنی و تخریب شخصیت مسئولان آفتی جدی است و با ارزش های نظام اسلامی مغایر است.
امام جمعه اراک ادامه داد: برخی از افراد بدون در نظر گرفتن عاقبت امور و بر اساس شنیده های نادرست اقدام به تخریب شخصیت افراد می کنند که این مسئله مصداق بارز قصاص قبل از جنایت است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: اسراف، اشرافی گری و تجمل گرایی از چالش های امروز جامعه است که باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: نهاد خانواده شالوده و اساس جامعه بانشاط و پویا است و برخی از ناهنجاری های موجود در جامعه امروز حاصل ضعف در عملکرد این نهاد است و می طلبد که این مهم در برنامه ها و تصمیم های استان مورد توجه ویژه باشد.
امام جمعه اراک اظهار کرد: جامعه روحانیت در هدایتگری جامعه بر مبنای آموزه های دینی و اخلاقی وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید با تشریح و تبیین ارزش های اسلام و سیره اهل بیت(ع) مردم و به خصوص جوانان را در مسیر معنویت و تقوا هدایت کنند.
استان مرکزی سه هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد و از نظر تنوع محصولات تولیدی در رتبه نخست و صنایع مادر تخصصی در جایگاه دوم کشور است و به عنوان قطب چهارم صنعت ایران شهرت دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.