علی مشهدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: زیرساخت‌های موردنیاز برای اسکان مسافران نوروزی در منطقه نمونه گردشگری آبگرم فراهم شده و علاوه بر بازسازی و بهسازی هتل مجتمع گردشگری آبگرم محلات، 24 سوئیت ویژه و 42 واحد اقامتی در این منطقه آماده اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی است.
وی اظهارکرد: در منطقه گردشگری چشمه آبگرم یک اتاقک پلیس و یک واحد اورژانس به منظور ارائه خدمات مناسب تر به مسافران مستقر می‌شود.
مشهدی ادامه داد: برای فراهم کردن اقامتگاه اسکان موقت مسافران نوروزی با هماهنگی‌ با شهرداری، بوستان سلامت محلات به عنوان محل مناسب تجهیز شده است.
مشهدی بیان کرد: پارک سرچشمه محلات نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف سفرهای گردشگران نوروزی است که با هماهنگی شهرداری در ایام نوروز بازارچه صنایع دستی در کنار پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر و میراث فرهنگی برپا می شود.
مدیر دفتر میراث فرهنگی و گردشگری محلات گفت: سایت‌های تاریخی گردشگری محلات بهسازی شدند و سایت گردشگری آتشکده آتشکوه در سال‌جاری با همت بخشداری و خیران و منطقه خورهه نیز تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی بهسازی و آماده بازدید گردشگران نوروزی است.
مشهدی بیان کرد: در آستانه تعطیلات نوروز در میدان امام علی(ع) و ورودی شهر محلات با استفاده از گروه لرتبار ساکن شهر، استقبال از مسافران نوروزی با نصب سیاه چادر، پخت نان و آش سنتی انجام می شود.
وی بیان کرد: در کنار این نوروزگاه نیز بروشور و نقشه معرفی مناطق گردشگری شهرستان محلات توزیع می‌شود.
مشهدی افزود: در میدان امام حسین(ع) شهر نیم‌ور نیز غرفه صنایع دستی و اتاقک اطلاع‌رسانی برپا می‌شود و ویژه برنامه جشنواره باسلوق و کاچی نیم‌وری نیز هفتم تا دهم فروردین در این شهر اجرا می شود.
مشهدی با اشاره به طراحی یک نرم‌افزار گوشی تلفن همراه ویژه معرفی مناطق گردشگری استان مرکزی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، گفت: در این نرم‌افزار که به زودی در اختیار شهرستان‌ها قرار می گیرد تا مناطق گردشگری به مسافران نوروزی معرفی می شود.
مدیر دفتر نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان محلات افزود: برای بهره‌ گیری هرچه بهتر از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان، دفاتر خدماتی مسافرتی بخش خصوصی به منظور ارائه خدمات تفریحی و رفاهی فعال می شود.
مشهدی اظهار کرد: از 27 اسفند تا 15 فروردین بارگیری و تردد خودروهای سنگین حامل سنگ از معادن متوقف می شود که این امر نقش بسزایی در کاهش ترافیک جاده‌ها و سفر ایمن دارد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است که علاوه بر چشمه آب گرم و باغات گل، آثار فاخر تاریخی شامل ستون‌های خورهه، آتشکده آتشکوه، بند باستانی نیمور، قلعه جمشیدی سنگ نوشته های تاریخی، قلعه آقا خان، یخچال نیمور را دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.