یوسف یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 600 هزار اصله نهال امسال در هفته منابع طبیعی برای کاشت در شهر ها و روستاهای استان مرکزی در بین مردم توزیع می شود.
وی ادامه داد: توزیع نهال در هفته منابع طبیعی استان مرکزی امسال نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است و هشت گونه نهال سازگار با شرایط اقلیمی استان از جمله ارغوان، صنوبر، زبان گنجشک و سرو خمره ای در این ایام در بین مردم و کشاورزان توزیع می شود.
یوسفی شعار امسال هفته منابع طبیعی را ' منابع طبیعی با مردم، برای مردم ' عنوان کرد و بیان کرد: مرحله نخست طرح کاشت یک صد هکتار جنگلکاری در اطراف نیروگاه رودشور زرندیه در این هفته کلید می خورد که در قالب آن هفت و پنج دهم هکتار از اراضی اطراف این نیروگاه عملیات جنگل کاری می شود.
وی، اجرای درختکاری به مساحت 2 هزار هکتار اراضی حدفاصل نیروگاه شازند تا کلانشهر اراک را از برنامه های منابع طبیعی استان مرکزی برای کاهش آلودگی هوای این کلانشهر دانست و افزود: تا کنون در 140 هکتار این اراضی عملیات جنگل کاری انجام شده است و پیش بینی می شود با تخصیص اعتبار در بودجه سال آینده 280 هکتار از این اراضی درختکاری شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: برای تامین آب مورد نیاز اجرای طرح جنگل کاری در منطقه چپقلی اراک استخر جمع آوری باران برای ذخیره آب مورد نیاز این طرح ایجاد شده است.
استان مرکزی با 29 هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.