به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز دوشنبه در جمع مشاوران بانوان فرمانداران و دستگاه های اجرایی استان مرکزی در سالن جلسات استانداری افزود: حضور قدرتمند برنامه های بانوان و خانواده با طرح های هدفمند و مبتنی بر پژوهش از رویکردهای مهم استان است که در این راستا تقویت بانک اطلاعاتی زنان، آسیب شناسی، ارائه پیشنهادات کاربردی و همچنین طرح های اثرگذار در حوزه مهار آسیب های اجتماعی، باید در اولویت قرار گیرد.
وی بیان کرد: کم توجهی به سرمایه اجتماعی در موضوع زنان و خانواده به عنوان آفتی در جامعه مطرح است که در این راستا باید راهبردهای مناسبی در تقویت پیوست های اجتماعی، باروری و توانمند سازی مردمی و سهیم سازی سمن ها در پیشبرد برنامه های حوزه زنان و خانواده در دستور کار قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: جایگاه مشاوران زن دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها باید به صورت عملی اجرایی شود و مشارکت حداکثری در تصمیم سازی ها و اجرای برخی تکالیف نیز نیازمند بازنگری است.
حقیقی گفت: به کار گیری زنان توانمند در پست های مدیریتی خرد تا کلان از اولویت های تیم اجرایی استان مرکزی است و نیاز است در سایه برنامه ای هدفمند، این مهم در سال 97 نمود عینی داشته باشد.
وی بیان کرد: بخش مهمی از پیگیری امور زنان و خانواده در ارتباط موثر و بهینه با لایه های اجتماعی محقق می شود و باید با شیوه های نو و جذاب بستری فراهم کرد که مطالبات زنان به خوبی بررسی شده و راهکارهای مطلوب و اثربخشی در پاسخگویی به این خواسته ها پیش بینی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: فاصله گرفتن از شعار و کلی گویی در پیشبرد اموز زنان در استان اصلی اجتناب ناپذیر است و باید با تعریف طرح های مشخص و هدایتگری منابع اثربخشی حوزه بانوان و خانواده را دو چندان کرد.
حقیقی توضیح داد: پارک بانوان اراک که مدت ها آهنگ عملیات اجرایی آن کند بود مراحل پایانی را می گذراند و به زودی به عنوان یکی از مطالبات جدی بانوان به بهره برداری می رسد.
در این نشست از مشاوران زن فرمانداران و دستگاه های اجرایی استان مرکزی به مناسبت روز مادر و زن تجلیل شد.
از یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت استان مرکزی 698 هزار و 368 نفر معادل 49 و چهاردهم درصد را بانوان تشکیل می دهند.
6013/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.