دکتر عباس نیک روش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشست شورای هماهنگی سازمان های بیمه گر استان مرکزی در اراک که شنبه هفته جاری برگزار شد، به منظور تداوم توزیع و تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص توافق شد.
وی گفت:بر اساس مصوبات نشست مذکور تا 15 اردیبهشت ماه سال آتی توزیع داروی بیماران خاص توسط بخش خصوصی انجام می شود و پس از آن نیز دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه داروی مورد نیاز این بیماران را تامین خواهد کرد.
نیک روش اظهار کرد: پیش از این نیز توزیع داروهای بیماران خاص بر عهده دانشکده علوم پزشکی بود اما در برهه ای و تحت شرایطی خاص با تصمیم سازمان های بیمه گر از بخش خصوصی برای توزیع دارو کمک گرفته شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه در مورد سهم فرانشیز پرداختی این داروها توسط بیماران، گفت: طبق قانون 90 درصد از فرانشیز داروهای ام اس توسط دولت و 10 درصد از سوی بیمار باید تامین شود امامصوب شده که تا اطلاع ثانوی سهم فرانشیر بیمار دریافت نشود.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساوه نیز از پیگیری های مدیریت شهرستان با تعامل دانشکده علوم پزشکی و شرکت های بیمه گر به عنوان عوامل اصلی رفع مشکل توزیع داروی بیماران خاص یاد کرد.
حسین معمارنیا افزود: تامین داروی مورد نیاز بیماران خاص در ساوه هر ماه سه میلیارد ریال هزینه دارد که برای بیماران ام اس در این شهرستان ماهانه 550 میلیون ریال بپرداخت می شود.
وی گفت: برای اینکه داروهای موجود در داروخانه بخش خصوصی که اکنون متولی توزیع میان بیماران خاص است، میان جامعه هدف توزیع شود مقرر شد تا نیمه اردیبهشت ماه سال آینده همچنان بخش خصوصی محوریت توزیع این داروها باشد و پس از آن روال این کار به دانشکده علوم پزشکی ساوه سپرده شود.
معمارنیا گفت: شورای هماهنگی سازمان های بیمه گر استان مرکزی نسبت به نحوه توزیع داروی بیماران خاص توسط داروخانه بخش خصوصی ایراد داشت و خواهان توزیع دارو توسط یکی از بیمارستان های دولتی زیر نظر دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه شده بود.
ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.