نادره سادات نجفی‌زاده روز شنبه در حاشیه نخستین همایش توسعه صادرات، چالش‌ها و الزامات در استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: تشکل های صادراتی نقش غیرقابل انکاری در توسعه صادرات داشته و تقویت و ایجاد این نهادها نقش مهمی در افزایش حضور تولیدات داخلی در بازارهای جهانی برعهده دارد.
وی ادامه داد: حذف و تعدیل قوانین دست و پاگیر صادراتی و اختصاص بودجه برای صادرات غیر نفتی در سال آینده 2 پیشنهاد مهم در تقویت صادرات کشور و استان مرکزی به عنوان قطب صنعت و کشاورزی است.
نجفی زاده با یادآوری فعالیت 9 ماه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان افزود: در این مدت این اتحادیه عملکرد مناسبی را ارایه داده و موفق شده با سه هیات روسیه، صربستان و عراق مراوادت صادراتی برقرار کند.
وی ادامه داد: برپایی سه نمایشگاه و حضور در چهار نمایشگاه خارجی و داخلی، بازاریابی کشورهای هدف و کمک به برندسازی برخی از اعضا و پیگیری مطالبات از جمله فعالیت‌های انجام شده بوده است.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان استان مرکزی خاطر نشان کرد: تقویت تولید و توسعه صادرات در این استان با ارایه راهکارهای مناسب از جمله برنامه های پیش بینی شده در سال آینده است.
استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.