به گزارش ایرنا، سید محمدهادی ایازی شامگاه جمع در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: حفظ و بهبود شاخص های سلامت از محورهای توسعه پایدار است و در این راستا نهادینه کردن و تقویت مشارکت های مردمی و تمرکز بر تشکیل و گسترش مجمع سلامت محلات اهمیت زیادی دارد.
وی بیان کرد: سلامت تعریف گسترده و پیچیده ای دارد که تضمین و بهبود آن به مشکرت هدفمند بین بخشی نیاز دارد و رئیس جمهوری نیز از استانداران درخواست کرده است که مجمع خیران سلامت استان ها تشکیل شود و موضوع با اهمیت سلامت با حساسیت و کیفیت بالا با بیشترین همراهی مردمی دنبال شود.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مقوله حوزه اجتماعی با ارزش و مهم است خاطرنشان کرد: مجمع استانی سلامت باید خروجی مثبت‌ برای مردم و کشور داشته باشد و نیاز است در سایه برنامه های هدفمند و کارآمد به گونه ای راهبری شود که مردم به خوبی نتیجه آن را احساس کنند.
ایازی توضیح داد: یکی از چالش های جدی در عرصه سلامت کشور سبک زیست ناسالم است که طیفی از بیماری ها را ایجاد کرده و سلامت خانواده ها و افراد را به خطر انداخته است و نیاز است که مجامع سلامت استانی در راستای گسترش خودمراقبتی و اشاعه سبک زندگی صحیح بکوشند و دیدگاه های مردم را اصلاح کنند.
وی اضافه کرد: رویکرد سازمان جهانی بهداشت به مقوله سلامت اجتماعی محور است چرا که مسایل بهداشتی و اشاعه خودمراقبتی فعال بدون همراهی مردم نتیجه کاملی ندارد.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی افزود: سرمایه گذاری اجتماعی در موضوعات سلامت محور در ساختار مدیریت بهداشتی و درمانی سرعت دستیابی به اهداف و کیفیت امور را بیشتر می کند و دستاوردهای ماندگاری دارد و باید دامنه مشارکت های اجتماعی را در ماموریت های وزارت بهداشت و درمان بسط داد..
ایازی یادآور شد: قدرت سازماندهی دادن مشارکت های مردمی و استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در این حوزه ارزشمند است و این مقوله به نفع حوزه بهداشت و درمان کشور است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت نیز در این نشست گفت: خیران استان مرکزی همراهی بالایی را در کمک به تقویت زیر ساخت های سلامت دارند و بیمارستان های کمیجان و فراهان و بسیاری از بخش های درمانی و تجهیزات تخصصی اهدایی نیکوکاران است.
علی اکبر کریمی افزود: استان مرکزی به دلیل فرسودگی بیمارستان ها در حوزه سرانه تخت درمانی شرایط خوبی ندارد و امید است با تقویت مشارکت های مردمی عقب افتادگی استان در حوزه سلامت با سرعت بیشتری جبران شود.
وی گفت: طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری و بیمارستان تخصصی زنان و زایمان طالقانی اراک در دست ساخت است و امید می رود با تقویت مشارکت های مردمی زیرساخت های بهتر و در شان این استان در بخش سلامت ایجاد شود.
نماینده مردم اراک ، کمیجان و خنداب خاطرنشان کرد: علاوه بر بهره برداری از یک بیمارستان خصوصی در سال جاری در اراک ، حوزه تامین اجتماعی نیز با حمعیت بیمه ای 70 درصدی در استان مرکزی کمک زیادی در بخش سلامت در کنار ظرفیت های دولتی دارند و انتظار است که این امکانات نیز بیش از پیش رشد کند.
در ادامه این نشست از طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک بازدید شد.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح روز شنبه در نشست تشکیل مجمع سلامت استان مرکزی حضور خواهد یافت.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.