به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز پنجشنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی خیرآباد اراک، افزود: سیاست کلیدی دولت در امر اشتغالزایی رونق و حمایت از مشاغل خانگی، صنایع کوچک و کارگاه های زودبازده است و برنامه های استان در این راستا باید با درایت، هدفمند و نظارت پیوند بخورد تا نتیجه مطلوب حاصل آید.
وی ادامه داد: راه اندازی و یا احیای بنگاه های کوچک اقتصادی که با تمامی ظرفیت کار نمی کنند، نیازمند منابع مالی کلان و سرمایه های هنگفت نیست و می طلبد که با یک اقدام میدانی و یا حمایت های مالی پشتیبان معضلات و ضعف های موجود را شناسایی و موانع را رفع کرد.
استاندار مرکزی بیان کرد: دولت با همه توان برای حمایت و احیای صنایع مشکل دار، پیگیری حقوق کارگران و بهبود مناسبات اقتصادی تلاش می کند و در سطح استان نیز باید دستگاه های اجرایی ذیربط با قاطعیت و جدیت در این حوزه نقش آفرینی کنند.
وی اضافه کرد: بخش خصوصی بدون همکاری نیروهای دولتی توان پیشرفت و توسعه ندارد از این رو خانواده دولت وظیفه دارد با همفکری و ایجاد تعامل، مسیر توسعه اقتصادی استان را هموار کنند.
نماینده دولت تدبیر و امید در استان مرکزی گفت: تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی از قبیل برق، آب، گاز، تلفن، جاده های دسترسی و دکل های تلفن همراه، در حوزه جذب سرمایه گذاری امری حیاتی است و دستگاه های خدمات رسان باید در این امر خطیر پشتیبان سیاست ها و برنامه های حوزه صنعتی استان باشند.
وی تاکید کرد: شهرک صنعتی خیرآباد اراک به دلیل استقرار در مجاورت بزرگراه اراک - تهران و همچنین راه آهن جنوب - شمال بیش از دیگر شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی مورد توجه سرمایه گذاران است و انجام نیاز سنجی اصولی به منظور ایجاد امکانات و تقویت و تکمیل زیرساخت های این شهرک صنعتی ضوروی است.
استاندار مرکزی اظهار کرد: 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و منابع مالی شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی برای ساخت تقاطع غیر همسطح در ورودی شهرک صنعتی خیرآباد اراک تخصیص یافته که عملیات اجرایی آن نیز از اوایل سال آینده آغاز می شود و پیش بینی می شود در ظرف مدت 18 ماه به بهره برداری برسد.
وی افزود: با وجود اینکه شهرک صنعتی خیرآباد در مسیر توسعه قرار گرفته می طلبد شرکت شهرک های صنعتی با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به ایجاد جاده دسترسی از سمت شمال شهر اراک و مقابل فرودگاه این شهر به این کانون تولیدی اقدام کند.
آقازاده بیان کرد: با توجه به اینکه ریل راه آهن جنوب به شمال از نقطه مرکزی شهرک صنعتی خیرآباد می گذرد، ایجاد جاده دسترسی از سمت فوردگاه اراک که طول آن در حدود 15 کیلومتر برآورد می شود تسهیلگر تردد کارگران و صاحبان صنایع این شهرک صنعتی خواهد بود و نقش مهمی در توسعه این شهرک دارد.
وی در ادامه سخنانش گفت: تمامی واحدهای تولیدی این شهرک صنعتی به خصوص کشتارگاه طیور و واحد تولیدی سرب و روی باید به سیستم تصفیه فاصلاب این شهرک متصل شوند و معضلات زیست محیطی خود را رفع کنند.
استاندار مرکزی در خصوص سرنوشت واحد تولیدی هپکو اراک نیز گفت: نشست مجمع عمومی هپکو بر اساس برنامه اعلام شده باید نهم اسفندماه جاری برگزار می شد اما به دلیل اینکه تا کنون هیچ فرد یا شرکتی برای خرید این واحد صنعتی اعلام آمادگی نکرده نشست مذکور برگزار نشد.
وی اضافه کرد: مسئولان استانی و کشوری در خصوص مسئله هپکو حساسیت دارند و خانواده دولت برای ادامه فعالیت این واحد تولیدی تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شهرک صنعتی خیرآباد سومین شهرک صنعتی استان مرکزی است که از 440 هکتار زمین انحصاری آن تاکنون بیش از 200 هکتار به صنایع مختلف واگذار شده است.
مصطفی آمره افزود: تا کنون 419 واحد صنعتی برای فعالیت در شهرک صنعتی خیرآباد با شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی قرارداد منعقد کرده اند که 327 واحد راه اندازی شده و حدود چهار هزار نفر نیز در این واحدها اشتغال دارند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه 60 درصد صنایع شهرک صنعتی خیرآباد اراک در بخش فلزی فعالیت می کنند، بیان کرد: در 2 سال گذشته بیش از 90 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های شهرک صنعتی خیرآباد هزینه شده است.
بیش از 30 هزار نفر در 2 هزار و 566 واحد صنعتی در 35 شهرک و ناحیه صنعتی استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.