احمد طهرانی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش افزود: نگاه دولت در حوزه کسب و کار مبتنی بر تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد است که این مهم نیازمند تقویت زیرساخت های مهارت آموزی در نظام آموزشی است و جلب حمایت خیران نیز باید در این خصوص کسب شود.
وی گفت: نیاز سنجی از وضعیت صنایع شهرستان در ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان کمک می کند به طوری که بعد از فراگیری مهارت متناسب با نیاز حوزه تولید و خدمات شغل مناسب می یابند.
سرپرست فرمانداری خمین گفت: مهارت آموزی حلقه مهمی از زنجیره نظام آموزش و پرورش است و در این راستا هدایت تحصیلی و همراهی موثر خانواده ها رکنی کلیدی است.
مدیر آموزش و پرورش خمین نیز در این نشست گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان از تکالیفی است که باید مبتنی بر استعدادها و علایق و نیاز های روز جامعه تعریف شود.
مهدی محمدی افزود: با توجه به کاهش جمعیت دانش آموزان شاخه نظری، نیاز است که بیشتر کمک های خیران به سوی افزایش هنرستان ها و مراکز تربیت نیروی کار ماهر سوق یابد.
معاون آموزشی آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: کسب 2 مهارت در دوران 12 سال تحصیل دانش آموزان از محورهای مهم سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است.
مهدی حیدری افزود: طرح ایران مهارت در هشت استان صنعتی کشور در حال اجرا است که در قالب آن فراگیری 500 مهارت پیش بینی شده که بر اساس علاقه به دانش آموزان ارائه می شود.
وی هدف از اجرای طرح ایران مهارت را تربیت نیروی کار ماهر متناسب با نیاز بازار کار در جامعه، توسعه و تقویت فرهنگ کار و کمک به خلاقیت، نوآوری و کار آفرینی دانست و بیان کرد: این طرح بر اساس توافق نامه آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای اجرا می شود.
حیدری ادامه داد: 10 درصد از دانش آموزان دوره متوسطه اول در هر استان تحت پوشش طرح ایران مهارت قرار می گیرند.
16 هزار و 500 دانش آموز در شهرستان خمین اشتغال به تحصیل دارند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.