به گزارش ایرنا، علی ابراهیمی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بودجه سال 97 در راستای گسترش عدالت اجتماعی در حوزه مالیات، کارکنان دولت تا دریافت 23 میلیون ریال حقوق از پرداخت مالیات معاف شده اند و در مبالغ بالاتر حقوق نیز اخذ مالیات به صورت پلکانی است.
وی بیان کرد: روال غالب در دنیا این است که هر فردی که بیشتر حقوق دریافت می کند مالیات بیشتری می پردازد و رویه پرداخت مالیات یکساندر کشور ایران عادلانه نبود.
ابراهیمی عنوان کرد: این مهم مراحل پایانی را در شورای نگهبان می گذراند و با تحقق آن گامی مهم در راستای برقراری عدالت برداشته خواهد شد.
وی تصریح کرد: کشورهای موفق از محل مالیات امور خود را می گذرانند و فروش منابع را به توسعه زیرساخت ها اختصاص می دهند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بودجه سال 97 بحث افزایش حقوق کارکنان دولت نیز به صورت پلکانی دیده اما، در این راستا به دولت اجازه داده شده تا 20 درصد به افرادی که کمترین حقوق را دارا هستند، اضافه شود.
ابراهیمی عنوان کرد: در بودجه سال آتی افزایش حقوق برای مقامات از جمله وزرا، معاونان وزرا، استانداران، معاونان استانداران و نمایندگان مجلس منع شده است.
وی گفت: با این اقدام شکاف طبقاتی محدودتر شده اما، هنوز اشکالاتی جدی در خصوص نحوه پرداخت ها وجود دارد که اصلاح آن ها زمان بر است.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: حقوق بازنشستگان تا پایان برنامه ششم توسعه باید به 85 درصد افراد شاغل همتراز خود برسد که در بودجه سال 97 برای شروع این تکلیف قانونی از قسمت های مختلف منابعی تعیین شده است.
ابراهیمی بیان کرد: در راستای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، دولت مکلف شده بود که افراد 70 ساله با 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه را به درخواست متقاضیان بازنشست کند اما، در بودجه سال آتی یک مصوبه مبنی بر بازنشست این قشر با 60 سال سن و 10 سال پرداخت حق بیمه داشت.
وی گفت: اگر این مهم در شورای نگهبان تایید شود تحول اساسی در حوزه روستا و عشایر ایجاد می کند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه سال 97 دارای 22 تبصره در بخش درآمدی و هزینه ای است و دولت بودجه ای مبتنی بر عملکرد ارایه داد که رقم های درآمدی و هزینه ای به گونه ای است که با قیمت های تمام شده در هر فعالیت سنخیت دارد.
ابراهیمی بیان کرد: بودجه سال 97 از نظر انضباط مالی و شفافیت اقتصادی وضعیت بهتری نسبت به بودجه های گذشته دارد و تعداد زیادی از عناوین موازی در این بودجه حذف و تعدادی از عناوین کوتاه، مشخص و قابل ردیابی است.
وی تصریح کرد: در بودجه سال آتی بسیاری از اعتباراتی که در قالب شکل دولتی گردش می شود تکلیف شده که ساز و کار خزانه را طی کند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت لایحه ای مبنی بر اختصاص 20 درصد از مازاد درآمد نفتی به صندوق توسعه ملی را پیشنهاد داده بود که این مهم در مجلس شورای اسلامی به 32 درصد افزایش یافت.
ابراهیمی اظهار کرد: به بحث آب، آبرسانی، محیط زیست، مقابله با ریزگردها، بازنگری جدی در حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی، توسعه سواحل مکران، تقویت بنیه دفاعی و توسعه گردشگری نیز در بودجه سال 97 نگاه ویژه شده است.
ابراهیمی تصریح کرد: رویکردهای فقرزدایی، گسترش عدالت، تولید، اشتغال و توجه به صادارت غیر نفتی از دیگر ویژگی های مهم بودجه 97 است.
وی گفت: بر اساس این بودجه معاون مستقر در مناطق مکلف به واریز یک درصد از درآمد خود برای هزینه در مناطق هستند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه سال 97 مشوق های صادراتی و معافیت های مالیاتی خوبی نیز در راستای کاهش وابستگی به نفت در نظر گرفته شده است.
ابراهیمی بیان کرد: بودجه کشور تاکنون به دلیل روش های سنتی دارای معایبی است که مهمترین آن تکیه به فروش نفت است، با افزایش و کاهش قیمت نفت بدنه اقتصادی کشور به لرزه می افتد که این روند به هیچ عنوان مطلوب نیست.
وی گفت: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانون مصوب وجود دارد اما در اجرا خوب عمل نمی شود و ورود کالاهای قاچاق آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در هر کشوری که واردات بیشتر از صادرات باشد، تولید آن کشور محدود می شود و این وضعیت مانع ایجاد اشتغال می شود.
ابراهیمی بیان کرد: کمبود فرصت های اشتغال و افزایش بیکاری در جامعه موجب بروز آسیب های اجتماعی مختلف می شود و باید جراحی های اقتصادی در کشور با قدرت تمام صورت گیرد.
وی یادآور شد: ایران در زمره کشورهای نیمه خشک است و قیمت تمام شده محصولات در آن بالا است و نباید در این راستا با کشورهایی با اقلیم مناسب مقایسه شود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: استان مرکزی یکی از استان های مطرح در بخش کشاورزی و تولید شیر خام، تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت مرغ است و تولیدات این بخش ها بیش از نیاز داخل استان است.
ابراهیمی بیان کرد: پسته ارگانیک زرندیه، انار و طالبی ساوه، گل و گیاه و ماهیان زینتی محلات نیز از دیگر تولیدات شاخص استان مرکزی است که مشابه آن کمتر دیده شده است.
وی در خصوص کارخانه قند شازند نیز گفت: احیای این کارخانه با جدیت دنبال می شود و باید از این کارخانه با تاسیسات ایجاد شده نهایت بهره را برای تامین قند و شکر کشور برد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باطل کردن پروانه برداشت از رودخانه قره چای، اجرای مسیر ازنا به شازند، پرداخت عوارض آلایندگی پالایشگاه و ایجاد بیمارستان دولتی 160 تخت خوابی در شازند از دیگر مواردی است که با جدیت تمام دنبال می شود.
شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که دارای 6 شهر و 200 روستا است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.