به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در آیین تجلیل از زنان شاغل استانداری مرکزی در اراک افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید درانتصاب مدیران، شایسته سالاری است و باید از این فرصت به بهترین شکل برای رشد و بهبود جایگاه زنان در رده های مدیریتی در استان بهره جست.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر نقش زنان در مدیریت مسایل خانواده، اظهار کرد: نقش محوری زنان در تربیت فرزندان و بسیاری ازشاخص های رفتاری و شخصیتی برجسته است.
استاندار مرکزی ادامه داد: زنان شاغل علاوه بر تکالیف همسرداری و خانوادگی ماموریت های شغلی نیز برعهده دارند بنابراین توجه به نشاط اجتماعی و سلامت آنان امری ضروریست.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: شورای مشورتی زنان ظرفیتی است که می تواند ایده ها و توانمندی های این قشر را با شیوه ای موثر به سمت عمل هدایتگری کند.
فتح الله حقیقی افزود: تقویت مشارکت جویی زنان در امور تصمیم سازی و اجرایی با توجه به اینکه نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند امری اجتناب ناپذیر است و شورای مشورتی زنان باید به صورت فصلی و منظم تشکیل جلسه دهد.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: تدوین سند بهبود وضعیت زنان کشور به طور همزمان در 31استان کلید خورده که خروجی آن به طرح های هدفمند در بالا بردن شاخص های زنان خواهد انجامید.
زهرا فرجی افزود: از سال آتی پنج صدم بودجه هزینه ای استان ها طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید در اختیار دفاتر امور بانوان و خانواده در استان ها قرار بگیرد تا زمینه اجرایی شدن برنامه های سند بهبود وضعیت زنان مهیا شود.
در این نشست از زنان شاغل استانداری مرکزی و واحدهای تابعه تجلیل شد.
جمعیت زنان استان مرکزی 698 هزار و 432 نفراست که 49 و چهار دهم درصد جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری این استان را شامل می شود.
74 درصد از جمعیت زنان استان ساکن مناطق شهری اند و 26 درصد در روستا زندگی می کنند.

6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.