به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: ترسیم برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت هدفمند و کاربردی در سطح دستگاه های اجرایی متناسب با نیازها و توانمندی های منطقه راهبردی کلیدی است و می طلبد که از امور روزمره و مقطعی پرهیز شود و ساز و کارهای افزایش بهره وری و شکوفایی خلافیت و ایده ها بیش از پیش فراهم شود.
وی ادامه داد: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید شکاف ها و نقاط آسیب پذیر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در حوزه خود به خوبی شناسایی کنند و برای هر یک بهترین نسخه اجرایی را داشته باشند.
امام جمعه اراک بیان کرد: طیف وسیعی از موضوعات چون وجدان کاری، تعامل سالم اجتماعی، تعهد، فرهیختگی، ملزم بودن به حقوق شهروندی، پرهیز از جاه پرستی و اشرافی گری، خدمت صادقانه و پشتکار در حل مشکلات امت اسلامی از شاخصه های اخلاقمداری دینی و بلوغ فرهنگی و رفتاری جامعه است و مدیران باید در بالا بردن این مولفه ها نقش آفرینی کنند.
وی افزود: غفلت و بی تفاوتی نسبت به اهداف عالی نظام اسلامی از قبیل اجرای عدالت اجتماعی، تولید و خودکفایی، احیای فرهنگ و سنت ایرانی و اسلامی لغزشی جبران ناپذیر محسوب می شود و دستگاه های نظارتی و امنیتی وظیفه دارند با قاطعیت هر چه تمامتر با خاطیان برخورد کنند.
امام جمعه اراک افزود: پرهیز از غرور و هواپرستی، وفای به عهد و توجه به حقوق عامه مردم از اصول اساسی حکومتداری امام علی (ع) است که باید چراغ راه مدیران ایران اسلامی قرار گیرد.
وی افزود: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید فرصتی برای تقویت همگرایی و رشد در جامعه باشد و نباید اجازه داد که افراد مغرض از آن به عنوان ابزاری برای تخریب مدیران و شخصیت های تاثیرگذار نظام اسلامی استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: هر گونه شایعه پراکنی، شب نامه نویسی و تخریب افراد بدون نام و نشان به لحاظ شرعی حرام و از نگاه قانون جرم است و دستگاه قضایی باید با جدیت در شناسایی و برخورد با اخلالگران عمل کند.
وی تاکید کرد: اعتراض و حق خواهی باید از مجاری قانونی و با روش های صحیح انجام شود و کسانی که با انتشار مطالب بدون امضا و نام و نشان در فضای مجازی جوسازی و تخریب شخصیت می کنند بی قانونی کرده اند.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: برخی از افراد که در گذشته در کشور صاحب مقام و جایگاه بودند به جای تشریح و تبیین فعالیت های خود، عملکرد قوای سه گانه و دستگاه های نظارتی و امنیتی را زیر سوال می برند و شرایط کشور را به سمت و سوی تخریب گرایی هدایت می کنند و باید در اسرع وقت با این افراد برخورد قانونی شود.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر 2 هفته یکبار روزهای چهارشنبه در بیت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می شود.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.