به گزارش ایرنا، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در این آیین گفت: مرکز رشد فناور بهترین راهکار را برای توسعه اشتغال و کارآفرینی به ویژه برای نخبگان، فارغ‌التحصیلان و صاحبان ایده مهیا می کنند و با حمایت، تقویت و ارائه تسهیلات در قالب این مراکز می‌توان زمینه توسعه اشتغال را رقم زد.
سید جعفر نظام‌دوست افزود: مرکز رشد فناور محلات دومین مرکز رشد جهاد دانشگاهی در استان مرکزی است که با هدف بسترسازی توسعه فعالیت های علمی و تقویت زیرساخت های ایده پردازی در شبکه استانی راه اندازی شده است.
وی اظهارکرد: مرکز جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در محلات مستقر و فعال است و پیوست آن با مرکز رشد واحدهای فناور شرایطی را مهیا می کند که صاحبان ایده بتوانند در فضایی مطلوب فعالیت کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: 10 واحد فناور در مرکز رشد اراک فعالیت دارند که با حمایت و تقویت فعالیت‌ها منجر به تاسیس یک شرکت دانش‌بنیان موفق در زمینه انرژی‌های خورشیدی شده اند و با جذب فارغ‌التحصیلان نیز زمینه توسعه اشتغال فراهم شده است.
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: بیشترین درصد بیکاری در بخش فارغ التحصیلان دانشگاهی است که نشان می دهد اشکالی در روش ها و شیوه های آموزشی وجود دارد.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی افزود: 60 درصد سنگ تراورتن کشور در محلات استخراج و عرضه می شود اما در مواردی اطلاعات حرفه ای و تخصصی دانش آموختگان این رسته از کارگران ماهر نیز کمتر است که نیازمند تغییر روش ها در آموزش عالی است.
وی اظهارکرد: در برنامه ششم مصوب شده که 50 درصد دانشگاه های کشور به سمت مهارت آموزی حرکت کنند و یکی از شاخص ها در این بخش تقویت ایده پردازیو گسترش مراکز رشد فناور است.
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت افزود: 25 هزار شرکت دانش بنیان در سطح کشور باید راه اندازی شود در حالیکه اکنون کمتر از پنج هزار شرکت دانش بنیان فعال است.
حجت الاسلام سلیمی بیان کرد: با وجود تاخیرهای زیاد در سال های قبل در تصویب اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی این مهم اکنون به ثمر نشسته و باید شرکت های دانش بنیان را تقویت کرد تا کشور از بن بست خارج شود وگرنه با خیل عظیم بیکاران فارغ التحصیل در کشور مواجه می شود.
وی تاکید کرد: نظام آموزش عالی با روش های تئوری به جایی نمی رسد و مهارت آموزی و پژوهش باید برجسته سازی شود.
نماینده مردم محلاتد و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مجلس با انحلال دانشگاه علمی کاربردی به صورت جدی مخالفت کرد چرا که این مراکز در زمینه مهارت آموزی حرکت می کنند.
حجت الاسلام سلیمی افزود: تاسیس مرکز رشد و واحد فناور در دلیجان در زمینه عایق های رطوبتی، تیشو و الیاف در دست پیگیری است و مسئولان اجرایی نیز باید در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند تا زودتر به نتیجه برسد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است که قطب تولید سنگ نما ، گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی کشور محسوب می شود.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.