قربان شهریاری روز سه شنبه در حاشیه اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری حرکت دانشگاه پیام نور در اراک در گفت و گو با ایرنا، افزود: این ایده ها حاصل تلاش 2 هزار و 400 انجمن علمی دانشگاه پیام نور کشور است که با راهبری موثر عملیاتی شده و به مرحله تولید رسیده است.
وی اظهار کرد: این ایده ها در بخش های انجمن علمی برتر، نشریه، خلاقانه، مسابقه علمی، پژوهش، کتاب، فضای مجازی، نوآوری و کارآفرینی، آموزش ترویجی، اختراع و ابتکار بوده است.
مدیرکل فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور با تاکید بر لزوم حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان و کارآفرین گفت: دانشجویان و محققان از این حمایت ها انگیره می گیرند و ایده های خلاقانه ارائه می دهند که منجر به تولید ثروت و تجاری سازی می شود.
شهریاری اظهار کرد: سرمایه و داشته هر کشور مبتنی بر ایده های خلاقانه و فناوری نوین است که نباید از آن غافل بود و دانشگاه ها باید با برنامه اصولی در رقابت این حوزه حضور فعالانه داشته باشند.
وی گفت:دولت تدابیر لازم برای تبدیل ایده به فناوری را با تامین منابع مالی در قالب تسهیلات مناسب فراهم کرده است.
مدیرکل فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور افزود: استان مرکزی با بنیه قوی صنعتی باید در حوزه ایده پردازی مقتدر و اثرگذار ظاهر شود.
وی اظهار کرد: دانشگاه نسل سوم، دانشگاه کارآفرین است که دانش آموختگان آن بتوانند بعد از فراغت از تحصیل زمینه شغلی برای خود و دیگران ایجاد کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: حوزه آموزش عالی باید از مدرک گرایی و رشته های غیرکاربردی فاصله گرفته و ایده پرور و مولد علم و فناوری باشد.
سیدمهدی مقدسی افزود: کلید اقتدار و رشد در پژوهش های کاربردی و ایده های خلاقانه است و این حوزه باید روز به روز با سرعت و کیفیت بیشتری در کشور شکوفا شود.
وی اظهار کرد: بخش تحقیقات واحدهای صنعتی نیازمند تقویت است و دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان با ارتباط هدفمند و پیوند کاربردی با صنعت می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تجاری سازی ایده ها با تحقیقات دانشگاهی امکان پذیر است و این راه مطمئنی برای دانشجویان است تا با فارغ التحصیل شدن وارد فضای کسب و کار شوند.
مقدسی افزود: دانشگاه ها با مجهز شدن به پژوهش های علمی و کاربردی می توانند آهنگ حرکت کشور به سمت توسعه را شتاب دهند.
در این نشست با حضور استاندار مرکزی از غرفه ها، تحقیقات دانشجویی و انجمن های علمی برتر چهارمین جشنوراه کشوری حرکت پیام نور تقدیر شد.
جشنواره حرکت هر چهار سال یک بار در مراکز علمی پیام نور برگزار می شود که در دوره گذشته دانشگاه پیام نور گیلان میزبان این جشنواره بود.
15 هزار دانشجو در 13 مرکز دانشگاهی پیام نور استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.