به گزارش ایرنا، سید علی آقا زاده روز سه شنبه در جریان بازدید از پردیس خودرویی اراک، افزود: این مجموعه در فضایی به وسعت 21 هکتار با یک هزار و 500 غرفه نمایشگاهی، تعمیرگاهی و فروشگاهی تعریف شده که تجمیع امکانات و خدمات در قالب یک پردیس می تواند رضایتمندی مردم را در دریافت خدمات بالا ببرد.
وی بیان کرد:طرح پردیس خودرویی اراک با ویژگی های تعریف شده در کلانشهرهای کشور بی نظیر است و با راه اندازی آن نمونه جامع و مطلوبی در ساماندهی مشاغل مزاحم ارائه می شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: خدمات مربوط به آب، برق، گاز و مخابرات در این مجموعه باید تا پایان سال جاری به صورت کامل تامین شود و مرحله اول طرح پردیس خودرویی تا پایان اردیبهشت ماه سال آتی با حضور مسئولان ارشد کشور به بهره برداری برسد.
آقا زاده گفت: مراحل تکمیلی پردیس خودرویی اراک نیز باید به زودی انجام شود و مشکل تاسیسات خدمات رسانی در این شهرک وجود ندارد.
وی عنوان کرد: شرکت عمران و مسکن ساز استان مرکزی با اجرای پردیس خودرویی و طرح باغ خلج (کوی سجادیه) اراک نشان داد که سرمایه گذار خوبی است و به تعهدات با سرعت و کیفیت عمل می کند.
استاندار مرکزی افزود: زمانی که رئیس جمهوری بحث بازآفرینی بافت فرسوده و حاشیه شهرها را مطرح کرد، این مهم در اراک کلید خورده بود و آثار آن اکنون در باغ خلج (شهرک سجادیه) با 70 درصد پیشرفت فیزیکی مشهود و در حال انجام است.
آقازاده اظهار کرد: طرح بازآفرینی بافت های فرسوده در کشور در سال آتی باید 100 هزار شغل ایجاد کند که هنوز سهم استان مرکزی از آن مشخص نیست و این امر بستگی به شمار طرح های ارائه شده دارد.
وی بیان کرد: استان مرکزی از حیث سرمایه گذاران مطمئن غنی است و می تواند در سال آینده در بحث صنوف دیگر طرح های جدی را آغاز کرد و نیاز است در راستای اجرای این طرح ها هماهنگی خوبی بین دستگاه های مختلف استان ایجاد شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: توسعه کشور، استان مرکزی و شهر اراک در گرو افزایش همکاری های بین بخشی است و نباید اجازه داد که اجرای طرح ها و برنامه های مختلف به دلیل نبود هماهنگی طولانی مدت می شود.
سید مهدی مقدسی افزود: باید شرایطی ایجاد شود که کلانشهر اراک جاذب سرمایه گذاران باشد و نواقص گذشته جبران شود.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران و انبوه سازان اراک ظرفیت خوبی برای توسعه این شهر دارند که نباید این توانمندی ها نادیده گرفته شود و در سایه حمایت و برنامه های اصولی باید تمامی سرمایه گذارانی که در گذشته به استان های دیگر جذب شده اند به ریل توسعه استان مرکزی برگردند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تند کردن آهنگ عملیات اجرایی در پردیس خودرویی اراک انگیزه در سایر صنوف برای ساماندهی و اجرای طرح های عمرانی را در پی دارد.
مقدسی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: بودجه سال جاری شهرداری اراک دلگرم کننده نبود و از مجموع بودجه مدیریت کلانشهر اراک تاکنون 60 درصد آن محقق شده است.
وی بیان کرد: بودجه سال 97 شهرداری اراک که واقع بینانه دیده شده و نسبت به بودجه سال جاری کاهش داشته و تنها راه برون رفت از بحران ها برای انجام طرح های مدیریتی در کلانشهر اراک تکیه بر جذب سرمایه و مشارکت جویی با بخش خصوصی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این بازدید گفت: یکی از علل ایجاد پردیس خودرویی در اراک، مصوبه هیات وزیران در خصوص کاهش آلودگی هوای اراک و انتقال مشاغل مزاحم است.
مهدی زندیه وکیلی افزود: در بحث انتقال مشاغل مزاحم 2 زمین خودرو در اراک مطرح شده که یکی از آنها پردیس خودرویی با 21 هکتار و دیگری شهرک صنفی سایر مشاغل است که در یکی از مراحل باقی مانده است.
وی بیان کرد: مکان یابی زمین برای سایر مشاغل مزاحم اراک به وسعت 90 هکتار نیز انجام شده و طراحی آن کامل است که در مرحله نخست در سطح 40 هکتار با برآورد زمانی یک سال آماده اجراست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: موافقت وزیر برای اجرای این طرح اخذ شده و در مرحله واریز وجه توسط شهرداری است.
زندیه وکیلی بیان کرد: شهرداری در خصوص ساخت پردیس خودرویی اراک منابع اعتباری لازم را نداشت و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی توانست این کار را با کیفیت مناسب به پیش ببرد.
وی گفت: بیشتر متقاضیان پردیس خودرویی اراک افراد کم درآمد هستند و توان خرید واحدها را ندارند و منابع انبوه سازان نیز در این مکان هزینه شده و باید بتوان تسهیلاتی برای خریداران فراهم کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اضافه کرد: تامین منابع این تسهیلات توسط بانک مسکن امکان پذیر نیست اما این امکان برای بانک های تجاری به خصوص بانک های خصوصی وجود دارد.
شهردار اراک نیز در این دیدار گفت: از یک هزار و 508 واحد تجاری مربوط به صنوف خودرویی در پردیس خودرویی اراک، 340 واحد آن در مرحله نخست طرح آماده شده است که این تعداد 20 درصد از کل مجموعه را شامل می شود.
داود تاجران افزود: حدود 90 درصد از امور مربوط به زیرساخت های پردیس خودرویی اراک تاکنون انجام شده که این امر در ادامه عملیات اجرایی و مراحل تکمیلی طرح نقش موثری دارد.
وی بیان کرد: انتظار است پیمانکاران همه تلاش خود را در سرعت بخشی به راه اندازی مراحل دیگر این شهرک خودرویی به کار گیرند تا صنایع مزاحم در سطح شهر به این مجموعه با امکانات کافی منتقل شوند و بستر مناسب برای اصلاحات معابر و تعریض خیابان های به ویژه خیابان شریعتی اراک مهیا شود.
در این بازدید مسائل و مشکلات مختلف پیش روی پردیس خودرویی اراک مطرح و راهکارهای مناسب برای حل آنها از سوی استاندار مرکزی ارایه شد.
عملیات اجرایی پردیس خودرویی اراک از سال 1389 در فضایی به وسعت 21 هکتار آغاز شد که در راستای این طرح یک هزار و 508 واحد تعریف شده که تاکنون 340 واحد آن تکمیل شده است.
چهار هزار صنف خودرویی در کلانشهر اراک فعالیت دارند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.