سید مهدی مقدسی شامگاه دوشنبه افزود: 60 هزار میلیارد ریال این اعتبار موافقت رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه ملی و 50 هزار میلیارد ریال از منابع بانک ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال در این مناطق اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: این تسهیلات با یک سال تنفس و با بازپرداخت سه ساله و سود 6 درصد برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر پرداخت می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر های جاورسیان، میلاجرد، ساروق، داود آباد و کارچان در شهرستان های اراک ، کمیجان و خنداب مشمول استفاده از این تسهیلات هستند.
مقدسی در بخش دیگری از سخنانش افزود: با توجه به کاهش سطح آب سفره های زیر زمینی استان برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی 85 درصد از اعتبارات مورد نیاز اجرای سامانه آبیاری نوین به صورت یارانه توسط دولت پرداخت می شود.
وی یاد آور شد: سال آینده به تمام افرادی که امسال یارانه دریافت می کردند یارانه پرداخت می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی و برای حمایت از اقشار مختلف جامعه افزایش قیمت حامل های انرژی و آب، برق و گاز در بودجه سال 97 پیش بینی نشده است.
مقدسی افزود: خدمات زیر بنایی شامل آب، برق و گاز با توجه نبود اعتبار لازم برای پرداخت سرانه مدارس توسط دولت در بودجه سال آینده همانند مساجد به این واحدها به صورت رایگان ارایه می شود.
وی در زمینه بیمه کشاورزان نیز گفت: کشاورزان در بودجه سال آینده با 10 سال سابقه بیمه و 60 سال سن می توانند همانند کارمندان از خدمات بازنشستگی بهره مند شوند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تقویت اشتغال در جامعه نیز در بودجه سال آینده در واحدهایی که زمینه اشتغال برای 10 نیروی جدید فراهم شود تا یک سال از معافیت بیمه ای بهره مند شوند.
مقدسی خاطر نشان کرد: برای تقویت صندوق های بازنشستگی از جمله سازمان تامین اجتماعی مقرر شده است سال آتی 500 هزار میلیارد ریال از بدهی های این سازمان توسط دولت پرداخت شود.
وی ادامه داد: به منظور همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان نیز افزایش پلکانی حقوق در بودجه سال آینده به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و قرار است این افزایش از 20 تا 14 درصد در حقوق های زیر 55 میلیون ریال اعمال شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت همچنین امروز با سفر به شهرستان خنداب با مردم این منطقه در مسجد امام حسین (ع) شهر جاورسیان دیدار و از مرکز سلامت روستای اناج نیز بازدید کرد.
بازدید از شرکت مخابرات استان مرکزی از دیگر برنامه های امروز نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب بود.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 2 کرسی آن مربوط به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.