به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان پنجشنبه شب در آیین پاسداشت شهدا در مسجد المهدی اراک افزود: توفیقات حاصل شده در طول حیات پر برکت انقلاب اسلامی در سایه مجاهدت معمار کبیر انقلاب و راهبری های مقام معظم رهبری حاصل شده است.
وی بیان کرد: ریشه بسیاری از تنگناها و مشکلات امروز جامعه، فاصله گرفتن از تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.
امیر سرتیپ پوردستان اضافه کرد: مدیران و مسئولان باید نهج البلاغه را مطالعه و به آن عمل کنند، امانتدار واقعی باشند و در مسیر آرمان های مقدس نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند.
وی گفت: بحث اقتصادی پاشنه آشیل کشور است و دشمن سرمایه گذاری زیادی در این راستا انجام داده و تنها راه مقابله در این جبهه، تحقق اقتصاد مقاومتی است.
مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: همه باید تلاش کنند تا تولیدات داخلی روز به روز رونق یابد و در یک کلام باید به توانمندی های خود تکیه کنیم.
امیر سرتیپ پوردستان افزود: امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران به دست جوانان سپرده شده و این قشر توانمندی های زیادی برای کسب قله های بلند موفقیت دارند اما در این مسیر باید بسیار هوشیار و دشمن شناس باشند.
وی گفت: شهید حججی نمونه یکی از جوانان موفق کشور است و تعداد جوانان توانمند در عرصه های نظامی، علمی و فنی در کشور که دشمنان را زمین گیر کرده اند، بی شمار است.
مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای حضور در تمامی عرصه ها دارند و تمام حرکت ها در مرزها و خارج از مرزها را رصد می کنند.
امیر سرتیپ پوردستان عنوان کرد: دشمن امروز لباس دوست بر تن کرده و می خواهد با کشور ما عکس یادگاری بگیرد و بنا به فرموده امام علی (ع) باید از دشمنانی که از در صلح وارد می شوند، پرهیز کرد.
مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی با خود ادبیات جدید استقلال، آزادی، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی و حکومت دینی را محقق کرد و آمریکا می دانست این ادبیات در حوزه مرزهای جغرافیایی باقی نمی ماند و کشورهای دیگر را نیز تحت شعاع قرار خواهد داد.
امیر سرتیپ پوردستان گفت: دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای براندازی این نظام به کار گرفتند و در این راستا تحریم های اقتصادی را اعمال کردند و تمام کریدورهای اقتصادی و بازرگانی را به روی ایران بستند.
وی تصریح کرد: بدخواهان نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موج وسیعی از ترورها و بمب گذاری را به راه انداختند و 18 ماه کشور را درگیر ضد انقلاب ها کردند.
مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس با هدایت های مدبرانه امام راحل، ایثار رزمندگان و حمایت مردم در مقابل دشمنان ایستاد و حتی یک وجب از خاک این کشور، از دست نرفت.
امیر سرتیپ پوردستان عنوان کرد: حضور همیشگی مردم در صحنه، مولفه مهم قدرت جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود.
وی اظهار کرد: آمریکا به دلیل شکست های پی در پی مقابل ایران، اقدامات مختلفی از جمله جنگ نرم را در پیش گرفت.
مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: هدف آمریکا از حضور در منطقه غرب آسیا حمله به افغانستان و عراق نبود بلکه هدف اصلی آن سیطره بر جمهوری اسلامی ایران بود.
وی تصریح کرد: هوشمندی و دشمن شناسی رهبر معظم انقلاب، حرکت انقلابی مردم ولایتمدار و اقتدار نیروهای مسلح فرصت هرگونه تحرک نابجا و توطئه افکنی دشمنان را سلب کرد.
امیر سرتیپ پوردستان اضافه کرد: تمام ناکامی های دشمنان در این سال ها به دلیل اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران بوده و این قدرت برگرفته از خون های پاک شهدا است.
وی اظهار کرد: امروز دشمن از همه ظرفیت های سیاسی، جنگ سخت، جنگ نرم، جنگ نیمه سخت، فضای اجتماعی و سایبری برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده کرده که همه باید هوشیار باشند.
مسئول مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: داعش یکی از تهدیدات مهم است اما نیروهای نظامی و اطلاعاتی کنترل مناسبی بر تحرکات این گروه تروریستی دارند.
در آیین بزرگداشت شهدا در مسجد المهدی اراک خانواده شهیدان محسن حججی از شهدای مدافع حرم و شهید مرتضی ایزدی از شهدای تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس نیز حضور داشتند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و اقشار مختلف مردم و مسئولان در این مراسم معنوی حضور داشتند.
در پایان این آیین از خانواده شهید حججی و شهید ایزدی تقدیر شد.
استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
3005/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.