به گزارش ایرنا، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این آیین گفت: مرکز رشد کارآفرینی روستای خیرآباد شهرستان اراک پس از مرکز رشد خراسان رضوی که در حوزه کشاورزی فعالیت دارد، دومین مرکز کارآفرینی کشور است که توسط خیرین ساخته می شود.
علی زرافشان توجه به کارآفرینی به دانش آموزان را از اولویت های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش به دلیل وجود برخی آسیب هایی که در نظام آموزشی گذشته وجود داشت با تغییر رویکرد در چند سال اخیر، آموزش کارآفرینی به جوانان و نوجوان را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: دانش آموختگان در نظام آموزشی گذشته منتظر ایجاد اشتغال از طرف دولت و سایر ارگان ها بودند که این مهم اکنون سه میلیون دانش آموخته بیکار را برای کشور به همراه داشته است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش آموختگان در رویکرد جدید آموزش و پرورش با فراگیری کارآفرینی برای خود و جامعه اشتغال ایجاد می کنند.
زرافشان گفت: در نظام آموزشی جدید، ایجاد مراکز رشد کارآفرینی و پارک فن آموز از ضرورت های جامعه برای شناسایی استعدادهای برتر در حوزه اشتغال و تولید ثروت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: عملیات اجرایی مرکز کارآفرینی و فن آموز به عنوان نخستین مرکز کارآفرینی استان و دومین مرکز کارآفرینی کشور با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع آغاز شد.
شهریار فولادوند افزود: زمین و اعتبار مورد نیاز ساخت و تجهیز این مرکز توسط یک خیر مدرسه ساز تامین شده است و پیش بینی می شود در مدت یکسال آینده بهره برداری شود
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.