به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز پنجشنبه در نشست نمایندگان تشکل های دانشجویی استان مرکزی افزود: دانشجویان و دانشگاهیان چشمان بیدارعلم و سیاست هستند و با اتکا به علم و دانش، تقویت و پایداری ملت رقم زده می شود از این رو باید گفتمان علم و فناوری را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه افزایش قدرت ملی، محک سنجش توانمندی کشور است، افزود: لازمه افزایش قدرت ملی، بهره مندی از قدرت علمی و اقتصادی است و باید برای آینده کشور به صورت عقلانی و در چارچوب علم و دانش برنامه ریزی شود.
حقیقی تصریح کرد: دانشگاهیان دیده بانان علم و عقلانیت هستند که پیشرفت و بالندگی کشور بر مدار دانشگاه و دانشجویان است.
وی اظهار کرد: نقد دلسوزانه جوانان و دانشجویان و فعالیت آنان در چارچوب قانون ضمن ایجاد اعتماد در مدیران، راه ثواب را نمایان می کند و کسی نباید در این باب، به جوانان خرده گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، با اشاره به اینکه همه وظیفه دارند، شان جوان و دانشجویان را حفظ کنند، گفت: مسئولان اگر معتقدند جوانان به عنوان ثروت جامعه محسوب می شوند در عمل نیز باید چنین باوری را ثابت کنند.
حقیقی افزود: بازار تملق با دانشگاه سنخیت ندارد و نباید شیوه ای انتخاب کرد که افراد شایسته که گناهشان شفاف گویی است، رانده شوند.
وی گفت: مسئولان فرهنگی و مدیران دانشجویی باید به دور از هرگونه حب و بغض از فعالیت قانونی دانشجویان حمایت کنند و هرگونه کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.
وی افزود: اگر به دنبال مشارکت دانشجو هستیم مسیر اولیه آن اعتماد است که در کنار آن، رضایت و مشارکت دانشجو محقق می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دانشجو باید بردباری، صبر، تحمل و دقت خود را تقویت کند و از فضای احساسی فاصله گرفته و براساس عقلانیت و اعتدال مسائل را حل و فصل کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در نشست با اعضای نظام پرستاری استان مرکزی نیز گفت: تعامل و ارتباط با مدیران ذیربط، راه توفیق نظام پرستاری به عنوان یک تشکل غیردولتی است.
حقیقی اظهار کرد: حل مشکلات پرستاری با تصمیم گیری و ارتباط های مشترک با نظام پرستاری میسر می شود.
وی گفت: نظام پرستاری بازوی توانمند بهداشت و درمان است و این تشکل صنفی را باید به رسمیت شناخت.
116 هزار دانشجو در80 موسسه آموزش عالی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.