محمود نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازار مسکن نیازمند محرکی بود که این مهم با نوسانات در نرخ طلا و ارز به رونق خرید و فروش مسکن منجر شده است.
وی اظهار کرد: افزایش قیمت ها در بازار مسکن به صورت شوک آور نیست و نرخ تورم عمومی در حال کنترل است و با متعادل شدن قیمت ارز و طلا، بازار مسکن به سمت و سوی رونق حرکت کرده است.
رئیس اتحادیه و صنف مشاوران املاک اراک گفت: استفاده از سیاست‌های ضد تورمی به سمت سیاست‌های رونق‌ بخش، می تواند بر شتاب بخشی بازار مسکن به عنوان یکی نیاز اساسی موثر باشد.
وی اظهار کرد: تحرک ایجاد شده را باید به فال نیک گرفت و از آن برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال استفاده کرد ولی مدیریت این بخش ضروری است تا واسطه گران از آن حباب نسازند و دهک های پایین بتوانند مسکن مورد نظر خود را تامین کنند.
رئیس اتحادیه و صنف مشاوران املاک اراک گفت: تحرک در بازار اجاره در کلانشهر اراک به علت تغییرات کمرنگ در بازار عرضه و تقاضا و مناسب نبودن فصل جا به جایی اتفاق نیفتاده است.
نوروزی افزود: پیش بینی می شود بازار مسکن در سال آینده هم چنان در رونق بماند و رونق بازار و اشتغال فزاینده در این بخش به وجود آید.
وی در ادامه اظهار کرد: رونق و تحرک در بازار مسکن نیازمند اعطای تسهیلات بانکی با نرخ پایین است و تسهیلاتی که اکنون بانک ها در اختیار متقاضیان قرار می دهند؛ محرک نیست.
رئیس اتحادیه و صنف مشاوران املاک اراک گفت: بخش مسکن به دلیل ارتباط با بیش از 100 رسته شغلی می تواند صنایع کوچک و خدمات را به تحرک درآورد و رشد این بخش کلید اصلی برای ایجاد رونق فراگیر و اشتغالزیی است.
920 واحد معاملاک املاک و مسکن در اراک فعال است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.