سید علی آقازاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توسعه اقتصادی و استفاده از توان بومی در تثبیت اشتغال پایدار از مولفه های راهبردی در دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری رنو در سایت بن رو ساوه اتفاقی مبارک در عرصه اقتصاد صنعتی کشور و استان مرکزی است که نمونه بارزی از تحقق وعده های دولت است.
آقازاده تصریح کرد: با اعلام نهایی واگذاری سایت بن رو به شرکت رنو، چشم انداز روشنی فرا روی اقتصاد صنعتی استان مرکزی قرار گرفت.
استاندار مرکزی افزود: حجم سرمایه گذاری این طرح ملی و بین المللی که از افتخارات پسابرجام در کشور محسوب می شود، حدود 400 میلیون یورو است.
آقازاده ادامه داد: تولید 150 هزار خودرو در گام نخست و 300 هزار خودروی دیگر در گام های بعدی در چشم انداز سرمایه گذاری مشترک فرانسوی ها با طرف ایرانی در سایت بن رو پیش بینی شده است.
استاندار مرکزی تصریح کرد: ارزش‌ افزوده این سرمایه گذاری پسابرجامی در استان مرکزی بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال است که در توسعه اشتغال پایدار نقشی حیاتی دارد.
آقازاده افزود: انتقال رنو به استان مرکزی از مطالبات مطرح شده از سوی مدیریت ارشد استان در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی بود که پس از یک هفته پیگیری های لازم در تهران به نتیجه رسید.
وی بیان کرد: تحقق سرمایه گذاری خارجی در حوزه خودروسازی به عنوان یکی از دستور کارهای مهم مجموعه دولت در استان بود که با تلاش مختلف و پیگیری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی به ثمر نشست.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.
شرکت بن‌رو با تولید محصولات 'آریو' و 'ووانت 151' یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا است که از سال 83 در ساوه فعالیت خود را با ظرفیت تولید سالانه 66 هزار دستگاه خودرو آغاز کرده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.