به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده شامگاه یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: بررسی و حل مشکلات دانش آموزان از تکالیف مهم نظام آموزشی و تربیتی است و یکی از پایه های وجودی شورای آموزش و پرورش این است که مشکلات اجتماعی جوانان به ویژه دانش آموزان با حساسیت و راه حل های اثربخش پیگیری شود.
وی گفت: ساماندهی مشکلات اجتماعی با حضور آگاهانه در صحنه میسر است و نیاز است که متولیان، نهادهای فرهنگی و انقلابی از پوسته رسمی و تشریفات خارج شوند و با توجه به واقعیات جامعه در راستای حل معضلات گام بردارند.
استاندار مرکزی افزود: برخی رویکردهادر حوزه اجتماعی نیازمند اصلاح است و مسئولان بایستی فعالیت های خود را به گونه ای تغییر دهند تا نشاط اجتماعی در لایه های جامعه بسط پیدا کند.
آقازاده گفت: واقعیت آن است که با وجود همه اقدامات برخی آسیب ها در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان رشد دارد و باید به گونه ای عمل شود که مصون سازی اجتماعی و آگاهی از سنین پایین ایجاد شود.
وی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در مسیر این اقدامات موفق باشد بلکه باید زنجیره هدفمندی از برنامه های اصولی درمجموعه دستگاه ها و مسئولان فرهنگی و تربیتی به صورت هدفمند انجام شود.
استاندار مرکزی اظهار کرد: رشد آسیب ها و مشکلات اجتماعی دغدغه مسئولان عالی کشور است و نیاز است قبل از آن که فرصت ها از کف برود اقدامی عاجل صورت بگیرد.
آقازاده ادامه داد: چندی پیش شایعاتی در خصوص اجرای سند 2030 در استان توسط برخی افراد در فضای مجازی مطرح شد و در دستوری به دبیرخانه شورای تامین خواسته شد اگر مدرک و سندی در این باره وجود دارد ارایه شود.
آقازاده افزود: تا امروز هیچ مدرکی در این خصوص از سوی هیچ فرد و یا گروه حقیقی و حقوقی ارایه نشده است و مسائل مطرح شده تنها اشاعه شایعه و التهاب آفرینی توسط عده ای در جامعه بوده است.
وی اظهار کرد: والدین با شنیدن این شایعات نگران شده و درخواست رسیدگی داشتند اما، واقعیت آن است که موضوعات طرح شده حقیقت ندارد و برخی افراد با اهداف و مطامع سیاسی و جناحی سند تحول بنیادی نظام آموزش و پرورش را در برخی فضاهای مجازی سند 2030 معرفی کرده اند.
آقازاده افزود: باید با کسانی که به عمد یا سهو موجب ایجاد التهاب در جامعه و نگرانی خانواده ها شده اند، برخورد شود.
وی دربخش دیگری از سخنانش گفت: 33 هزار مترمربع از فضای های آموزش و پرورش استان مرکزی با همکاری دستگاه مربوطه با هدف افزایش درآمد تغییر کاربری پیدا خواهند کرد.
استاندار مرکزی گفت: با این تغییر کاربری بخشی از مشکلات مالی واحدهای آموزشی استان برطرف می شود.
آقازاده اظهار کرد: وسعت هر یک از فضاهای آموزشی باید به تفکیک شهرستانی در اختیار معاون عمرانی استانداری مرکزی قرار گیرد تا روند کار توسط این مجموعه تسهیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست با توضیح روند شکل گیری سند تحول بنیادی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: آنچه به عنوان اجرای سند 2030 در استان مرکزی مطرح شد، وجود خارجی ندارد.
شهریار فولادوند افزود: ملاک و مبنای کار آموزش و پرورش در کشور و استان مرکزی تنها سند بنیادی تحول آموزش و پرورش است که تمام خواسته نظام آموزش در آن پیش بینی شده است و مجموعه آموزش و پرورش از هیچ الگو و برنامه دیگری استفاده نمی کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هفت تا 10 هزار نیرو حق التدریسی در استان مرکزی فعال هستند که در هفته 70 هزار ساعت آموزش ارایه می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این نیروها با مشکل تاخیر در پرداخت حقوق مواجه اند که تلاش برای حل این مشکل در حال انجام است تا حقوق معوقه 6ماه آنان پرداخت شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: همه کشورها مقوله امنیت اجتماعی را به عنوان نخستین مسئله مورد توجه قرار می دهند و به دنبال راهکارهایی برای افزایش آن هستند.
فتح الله حقیقی افزود: ضریب نفوذ اینترنت در دنیا 96 درصد و در ایران 85 درصد است و کاربران تلگرامی درکشور به 73 درصد رسیده است و در این شرایط باید تنها به مصون سازی فرهنگی و تربیتی اندیشیده شود.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر مهار پنج آسیب اجتماعی مهم تاکید کرده اند که برای مقابله با این آسیب ها هم افزایی و فرماندهی یکسان نیاز است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری و هم افزایی طیف وسیعی از نیروهای اجتماعی، نخبگان ملی و استانی و افراد متخصص در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
حقیقی افزود: اعضای هیات های اندیشه ورز که شامل نخبگان و فرهیختگان هستند با مذاکره پیرامون مباحث حوزه اجتماعی روندمسائل را نقد و برای بهبود شرایط اجتماعی در استان راهکار می دهند که تعامل دستگاه های مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی با این هیات ضروری است.
وی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی در موضوع طلاق، اعتیاد، سکونتگاه های غیررسمی و بزه های اخلاقی مورد توجه مقام معظم رهبری استو باید با حساسیت و برنامه های اصولی در کاهش و مهار آن ها گام برداشت و نقش درازمدت و کوتاه مدت آسیب های اجتماعی باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.
در این نشست گزارشی از مجموعه اقداماتی که آموزش و پرورش استان مرکزی برای مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام داده بود، ارایه شد.
227 هزار دانش آموز در 2 هزار و 269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.