به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ساوه افزود: اتحاد و همبستگی سرمایه امت اسلامی است و به همین منظور جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت های مظلوم و مسلمان بوده و این مهم دستور دینی و برخاسته از وجدان های بیدار انسانی است.
وی گفت: در بند شانزدهم اصل 13 قانون اساسی کشور نیز تاکید شده که دولت جمهوری اسلامی باید سیاست خارجی کشور را بر اساس معیارهای اسلام و تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان تنظیم کند.
امام جمعه ساوه در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: روحیه خدمت جهادی باید روز به روز در حلقه مدیریتی تقویت شود و با تعهد و حساسیت مسایل به پیش رفته و جلوی برخی موضوعاتی که مردم به آن نقد دارند گرفته شود.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از حضور پررنگ مردم ساوه در راهپیمایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: این حضور حماسی لبیک به فرمان رهبر انقلاب اسلامی بود و دشمنان را مبهوت کرد.
وی افزود: مردم با بصیرت و آگاهی خود پاسخ دندان شکنی به برخی تحرک های تفرقه افکنانه دادند و امید است که مسئولان نیز با خدمت موثر و روحیه بالاتری برنامه ها را به پیش ببرند.
سالروز فرمان تاریخی امام راحل در خصوص ارتداد و قتل سلمان رشدی، سالگرد قیام مردم تبریز (29 بهمن ماه) از دیگر محورهای سخنان خطیب جمعه ساوه بود.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 منطقه شهری استان مرکزی برگزار می شود.
ساوه دومین کانون جمعیتی و از قطب اقتصادی استان مرکزی بعد از اراک است.

6539 6013/خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.