رضا مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور و استان مرکزی و نفوذ سیستم کم فشار به منطقه، افزایش سرعت وزش باد از سمت غرب و جنوب غربی را در شهرستان های استان به همراه داشته است.
وی ادامه داد: خیزش گرد و خاک در کشور عراق کاهش کیفیت هوا در مناطق غرب و جنوب غرب کشور را به همراه دارد و احتمال کاهش دید در مناطق مرکزی کشور و استان مرکزی در 24 ساعت آینده نیز دور از انتظار نیست.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی و ناپایداری ها در این استان احتمال بارش باران در مناطقی از شمال، نوار غربی و مرکز استان در عصر امروز و بامداد فردا وجود دارد و از صبح فردا با عبور این سامانه از کشور به تدریج از میزان ابرها کاسته می شود.
مرادی گفت: شهرستان اراک با 18 و غرق آباد با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرستان استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
اکنون هوای اراک ابری و دمای هوا 16 درجه سانتیگراد بالای صفر و سرعت باد در این شهرستان پنج متر بر ثانیه است.
بیشینه هوای شهرستان اراک در 24 ساعت گذشته 18 و کمینه هوا 11 درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است و بیشینه هوای این شهرستان در 24 ساعت آینده نیز 15 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه هشت درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.