محمد بهاروند روز دوشنبه در حاشیه دیدار با مردم منطقه فانوس آباد ساوه در گفت و گو با ایرنا افزود: علمک گذاری محله فانوس آباد در حال اتمام است و به زودی ساکنان این منطقه حاشیه ای از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
وی توضیح داد: با وجود موانع قانونی در راستای ارائه خدمات به مردم مناطق حاشیه ای ساوه، با تلاش مسئولان ساوه و همراهی استانداری مرکزی کار اعطای انشعاب گاز، برق و آب در این منطقه پیگیری شده تا ساکنان 20 سکونتگاه غیررسمی بتوانند از این مزایا مانند سایر شهروندان بهره مند شوند.
فرماندار ساوه گفت: در ایام دهه فجر مشعل گاز در 14 روستای این ساوه روشن شد که آیین نمادین آن با حضور حضور استاندار مرکزی و نماینده مردم ساوه و زرندیه در روستای نیوشت انجام گرفت.
وی ادامه داد: 70 درصد از عملیات گازرسانی استان مرکزی در شهرستان ساوه انجام شده که نشان از عزم جدی مسئولان برای بهره مندی مناطق غیربرخوردار از این نعمت طبیعی است.
وی گفت: فانوس آباد از مناطقی است که خارج از محدوده شهر ساوه واقع شده و با توجه به اینکه در ساخت و سازهای این منطقه مقررات شهرسازی رعایت نشده است بستر قانونی برای ارائه خدمات رسانی به ساکنان وجود نداشت با این حال راهکارهای اثربخشی دنبال شده است.
معاون استاندار مرکزی گفت: تسهیلات کم بهره به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)که ساکن مناطق سکونتگاهی غیررسمی ساوه هستند، با هدف تامین مسکن اعطا می شود.
بهاروند گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) می توانند از تسهیلات 200 میلیون ریالی قرض الحسنه برای ساخت واحد مسکونی استفاده کنند.
در دیدار مردمی فرماندار ساوه با مردم فانوس آباد این شهرستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
چهار هزار خانوار ساکن سکونتگاه غیرسمی فانوس آباد ساوه هستند.
/6013/6539 خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.