حجت الاسلام صفر قربانپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح چاپ و انتشار قرآن کریم و اهدا کلام الله مجید به مساجد، حسینیه ها، تکایا و موسسات قرآنی با عنوان طرح نورباران سازمان دارالقرآن کریم از سه سال پیش به استان ها ابلاغ شد که استان مرکزی از آغاز این طرح رتبه نخست را به دست آورد.
وی ادامه داد: استان مرکزی 65 هزار جلد قرآن کریم را با همکاری خیران قرآنی چاپ کرده و این در حالی است که استان دوم کشور تنها هشت هزار جلد قرآن کریم چاپ کرده و فاصله زیادی با استان مرکزی دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: نشست با خیران، مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران صنایع استان برای دریافت کمک در فرآیند چاپ قرآن کریم و حمایت مناسب در این زمینه علت برتر شدن استان مرکزی بوده است.
وی افزود: مجمع خیران قرآنی استان مرکزی نیز از سال گذشته تشکیل و احکام اعضای این مجمع از سوی سازمان دارالقرآن کشور ابلاغ شده و فعالیت های چشمگیری نیز انجام گرفته است.
حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه اعتبارات قرآنی پاسخگوی نیاز جامعه و گسترش فرهنگ قرآنی نیست، بیان کرد: 2 میلیارد ریال اعتبار امسال از فصل پنجم برای برنامه های قرآنی استان در نظر گرفته شده و یک میلیارد ریال نیز از سوی سازمان دارالقرآن کریم به استان تخصیص شده که در مجموع بخش کوچکی از نیازهای قرآنی استان را در بر می گیرد.
وی اضافه کرد: مجموع اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان مرکزی 190 میلیون ریال است که در مقابل وسعت استان و فعالیت های ملی قرآنی در نقاط مختلف این استان ناچیز است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان برنامه های خود را به صورت تکلیفی دنبال می کند و ارتباط مناسبی بین اعضای این شورا وجود دارد.
وی، نبود برنامه های مدون در سطح ملی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی را یکی از مشکلات فعالیت های قرآنی دانست و گفت: این شورا در سطح ملی افق برنامه ریزی شده ندارد و به همین دلیل فعالیت های این شورا چندان چشمگیر نیست.
حجت الاسلام قربانپور افزود: رهبر معظم انقلاب بر اساس برنامه ریزی تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی تا پایان سال 1414 در کشور هدفگذاری شده و سهم استان مرکزی از این برنامه تربیت 187هزار قاری است.
وی افزود: در مجموع شرایط قرآنی استان مرکزی با وجود ارتباط نزدیک بین مدیران استانی، صنایع و مجمع خیران استان کاربردی است و این خطه در اغلب بخش های قرآنی سرآمد کشور است.
سازمان دارالقرآن الکریم کشور روز جمعه 13 بهمن ماه جاری از 41 نهاد قرآنی تجلیل کرد که علی توکلی به عنوان نیکوکار قرآنی، مرتضی مختاری به عنوان مدرس قرآنی، حجت الاسلام صفر قربانپور و حجت الاسلام محمدرضا شفیعی به عنوان مدیران قرآنی در دایره تجلیل شوندگان از استان مرکزی بودند.
300 موسسه و خانه قرآنی در نقاط مختلف این استان فعالیت دارد که شامل 180 خانه قرآن روستایی، 20 خانه قرآن شهری و 100 موسسه قرآنی است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.