محمدرضا مختاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تنوع و اندازه این واگن های باری ارزش ریالی هر یک از آن ها از 2 میلیارد و 100 تا سه میلیارد و 600 میلیون ریال متغیر است.
وی ادامه داد: 74 واگن مسافری به ارزش ریالی هر واگن 24 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید در واگن پارس اراک تولید و به ناوگان ریلی کشور پیوسته است.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: ساخت 77 واگن مترو و 854 دستگاه انواع بوژی مسافری و باری از دیگر فعالیت های این شرکت در پنج سال اخیر بوده است.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری نیز 30 واگن باری و مسافربری در این واحد مادر تخصصی تولید خودروهای ریلی ساخته و به ناوگان ریلی کشور می پیوندد.
مختاری گفت: شرکت واگن پارس اراک برای تسریع در فرآیند تولید واگن های تعهد شده، بهره گیری از خوشه ریلی سازماندهی شده در استان مرکزی را در دستور کار قرار داده است.
وی اضافه کرد: شرکت های بهره بردار توانایی خرید نقدی را از شرکت واگن پارس اراک ندارند و به همین دلیل این شرکت ها برای تامین نیاز خود به سمت خرید واگن های خارجی گرایش دارند که این مغایر با قانون حمایت از تولید داخل است.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: در گذشته دولت با پرداخت تسهیلات ویژه به شرکت های بهره بردار مشکل این شرکت ها را تا حدود زیادی رفع می کرد اما این تسهیلات در شرایط کنونی پرداخت نمی شود.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.
این شرکت در سال 1354 آغاز به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.