بیش از سه هزار شهید انقلاب اسلامی جان خود را هدیه کردند تا استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی به ثمر بنشیند، آنان مشعل داران بزرگ حماسه ای شدند که ستم و بیداد را در هم پیچید.
استان مرکزی 62 شهید در دوران انقلاب اسلامی تقدیم کرده که نام حجت الاسلام حسین آقاگلی به عنوان شهید والامقام خطه محلات در این دوران ماندگار شده است.
پدر شهید حسین آقاگلی گفت: فرزند شهیدم بسیار شجاع و نترس بود علاقه زیادی به امام خمینی(ره) داشت و از اعماق وجودش به راهی که امام راحل پایه گذاری کرده بود اعتقاد داشت.
علی اکبرآقا گلی افزود: حسین در چهارده سالگی برای تحصیل علوم دینی راهی حوزه علمیه قم شد و 2 سال پایانی تحصیلات وی همزمان با تحرکات و مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی بود.
وی اظهارکرد: فرزند شهیدم در کنار درس حوزه، در روستاهای محلات به ویژه روستای ورین (زادگاهش) اعلامیه ها، نوار و عکس‌های امام خمینی(ره) را توزیع می کرد.
وی ادامه داد: به دلیل فعالیت‌های انقلابی چند‌بار توسط ساواک بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفت اما همه این سختی ها ذره ای در اراده او اثر نداشت.
پدر این شهید گلگون کفن افزود: حسین فعالیت گسترده انقلابی خود را در سال‌های ٥٥ و ٥٦ با شرکت در تظاهرات‌ تهران و حتی شهرستان‌هایی چون سنندج ادامه داد و در 17 شهریور در میدان شهدای تهران(ژاله سابق) در ضرب و شتم نیروهای دژخیم شاه مجروح و بیهوش شد و با کمک مردم به منزل یکی از انقلابیون انتقال داده شد.
آقاگلی بیان کرد: بیشتر مبارزات این شهید والامقام در قم بود و بعد در تهران در زمره فعالان انقلابی خیابانی مبارزه می کرد که بعد از ورود امام راحل به کشور در ١٢بهمن ٥٧ و تسخیر پادگان‌ها توسط تظاهرکنندگان، هنگام ورود به پاسگاه دولت آباد شهر ری مجروح شد.
وی ادامه داد: انقلابیون حسین را به بیمارستان منتقل کردند اما به دلیل شدت جراحات در ٢٢بهمن ٥٧ در سن ١٧سالگی به شهادت رسید.
پدر این شهید والامقام گفت: این انقلاب با جانفشانی شهدا و مجاهدت غیور مردان به پیروزی رسیده و برای تنومند شدن درخت انقلاب خون های بسیاری ریخته شده است و تکلیف همگان این است که راه شهدا را با قوت ادامه دهند.
شهید حسین آقاگلی در ٣٠ شهریور سال ١٣٤٠ در روستای ور سفلی از توابع شهرستان محلات متولد شد پیکر پاک این شهید در قطعه 24 بهشت زهرای تهران مدفون است.
اسدالله آقاگلی برادر دیگر این شهید انقلابی نیزدر 22 شهریور سال 73 در حین تعلیم علوم نظامی بر اثر انفجار مواد منفجره در پادگان آموزشی شهید محلاتی شهر محلات به شهادت رسید.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است و در دوران دفاع مقدس از کارنامه درخشانی برخوردار است و با تقدیم 330 شهید برگ زرین دیگری بر تاریخ این شهر افزوده است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.