به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده عصر شنبه در پایان سفر یک روزه به شهرستان زرندیه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: آینده اقتصاد کشور درگرو حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است و برای تحقق این مهم در استان مرکزی نیز گام های موثری برداشته شده است.
وی ادامه داد: وظیفه دولت رفع موانع بخش خصوصی و فراهم کردن شرایط و ایجاد زیر ساخت ها است تا سرمایه گذاران با رغبت و اطمینان خاطر در طرح های اقتصادی حضور یابند.
استاندار مرکزی تصریح کرد: در دهه فجر امسال، 36 طرح با اعتبار چهار هزار و 220 میلیون ریال در شهرستان زرندیه به بهره برداری رسید که زمینه اشتغال پایدار 370 نفر را فراهم کرد.
آقازاده در خصوص استقرار خودروسازی رنو در استان مرکزی نیز گفت: از وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان مرکزی، تحقق این سرمایه گذاری مطالبه شد و علاوه بر این پیگیر استقرار 2 طرح خودرو سازی دیگر در شهرستان های ساوه و زرندیه هستیم.
وی اظهار کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی و نزدیکی به پایتخت، پیگیری انتقال صنایع حاشیه تهران با منع فعالیت در شعاع 120 کیلومتری با ایجاد زیر ساخت های لازم به استان مرکزی به ویژه شهرستان زرندیه و ساوه در دستور کار قرار دارد.
استاندار مرکزی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص احداث پایانه پسته در شهرستان زرندیه نیز گفت: 14هکتار زمین برای احداث این پایانه تامین شده و قرار است 26 هکتار دیگر به این سطح افزوده شود.
آقازاده گفت: با انجام زیر ساخت ها از قبیل آب، برق، گاز و راه دسترسی این طرح راه اندازی می شود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه نیز اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و تلاش مسئولان، 24 باب درمانگاه در شهرستان های ساوه و زرندیه در حال ساخت است.
محمدرضا منصوری افزود: در حوزه راهسازی نیز، پیگیری 2 بانده شدن مسیر مامونیه - ساوه و مامونیه - زاویه در دستور کار است.
وی تصریح کرد: ساخت کنار گذر تهران از طرح های ملی با هزینه 20 میلیارد ریال در دست اجراست که بخشی از این کنارگذر از زرندیه عبور می کند و این شهرستان را به چرمشهر ورامین و آبیک قزوین متصل می کند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه اظهار کرد: ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در زرندیه با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع در دستور کار است که امید است با ساخت این درمانگاه، تنگناهای بهداشتی و درمانی شهروندان زرندیه کاهش یابد.
استاندار مرکزی و نماینده مردم ساوه و زرندیه در پایان نشست خبری از مردم استان برای حضور پر شور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت کردند و حضور همیشگی مردم در صحنه های انقلاب را باعث ناکامی توطئه های دشمنان و استحکام پایه های نظام اسلامی برشمردند.
در سفر روز شنبه استاندار مرکزی هفت طرح در زمینه های کشاورزی، صنعتی، عمرانی، بهداشتی و خدمات رفاهی به بهره برداری رسید.
شهرستان زرندیه به مرکز شهر مامونیه با جمعیت 64 هزار نفر، قطب کشاورزی و صنعتی استان مرکزی به ویژه در تولید محصول پسته است.
6539/3075 /4896 خبرنگار: حمید فرقانی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.