به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز شنبه در جریان دیدار مردمی در روستای تقلیدآباد زرندیه، افزود: شهرستان زرندیه با توجه به ظرفیت های بکر اقتصادی و صنعتی می تواند در مدت کوتاهی مسیر رشد و توسعه را بپیماید و این امر مستلزم اتحاد و همدلی همه مسئولان است.
وی افزود: باید تلاش کرد تا شرایط رونق و تثبیت سرمایه گذاری در زرندیه مهیا شود و دستگاه های اجرایی نیز باید زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاران را در طرح ها فراهم کنند.
استاندار مرکزی گفت: برای اشتغال جوانان روستایی شهرستان زرندیه طرح اعطای تسهیلات با بازپرداخت بلند مدت و با هدف راه اندازی کارگاه های کوچک تولیدی در دست اجراست.
آقازاده همچنین بر ایجاد زیرساخت آسفالت ورودی روستاهای مجتمع و نیز 2 بانده شدن جاده قدیم این منطقه تاکید کرد.
استاندار مرکزی گفت: همه مسئولان باید برای تامین زیر ساخت خدماتی همچون آب، برق و گاز در روستاها تلاش کنند تا زمینه اشتغال جوانان روستایی فراهم شود
آقازاده عنوان کرد: تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه رونق اقتصادی به عنوان یکی از اولویت های جدی دولت تدبیر وامید با جدیت در استان مرکزی دنبال می شود.

*** طرح احداث بزرگراه زرندیه - قزوین
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه نیز در این دیدار بیان کرد: لازم است در شرایطی که منابع مالی و بودجه دولت با محدودیت هایی مواجه است، همه مسئولان با اتحاد و انسجام به مردم خدمت رسانی کنند.
محمد رضا منصوری گفت: سال گذشته منابع حاصل از ارزش افزوده در استان مرکزی 330 میلیارد تومان بود اما امسال این رقم به 140 میلیارد تومان کاهش یافته و در نتیجه بخش عمده ای از سهم شهرداری های استان نیز کاهش پیدا کرده است.
وی گفت: با این حال زرندیه و ساوه از حیث درآمد های ناشی از ارزش افزوده، رتبه دوم استان مرکزی را دارند.
منصوری با اشاره به حجم تردد از زرندیه به سمت قزوین و شمال کشور اظهار کرد: اخذ مجوزهای لازم برای احداث بزرگراهی با رویکرد تسهیل آسان از زرندیه به قزوین در دستور کار قرار دارد.
وی، عبور خط ریلی تهران به غرب کشور از منطقه زرندیه را عاملی برای توسعه این خطه ارزیابی کرد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت، گفت: برای انتقال پساب پرند و تهران به زرندیه نیز رایزنی هایی در دستور کار قرار دارد و مقرر شده تا این منبع آبی برای صنایع و کشاورزی استفاده شود.
منصوری گفت: کار گازرسانی به روستاها و مناطق کم برخوردار زرندیه نیز با جدیت در دست اجراست و در این زمینه بخش خرقان را به اقلیم یک و زاویه و پرندک از به اقلیم 2 ارتقا یافته است.
وی همچنین، افزایش 340 درصدی دریافتی مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی را از اقدامات مناسب دولت و مجلس عنوان کرد.
امام جمعه زرندیه نیز، گفت: باید قدردان خدمات و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام ابراهیمی گفت: روستاهای کشور قبل از انقلاب از امکاناتی چون برق، جاده، گاز و آب بی بهره بودند و اکنون خدمات نظام به شهروندان و نقاط کم برخوردار شهری و روستایی دو چندان شده است.
وی اظهار کرد: امنیت و آسایش امروز به برکت وجود رهنمودهای مقام معظم رهبری، مجاهدت های معمار کبیر انقلاب و ایثارگری شهدا و رزمندگان اسلام حاصل شده است.
استاندار مرکزی در ادامه سفر به زرندیه، خانه ورزش روستای حکیم آباد را بهره برداری کرد.
وی همچنین از وضعیت پیشرفت فیزیکی سالن ورزشی روستای مجتمع بازدید و دستورات لازم در خصوص تامین زیرساخت های برق، آب و گاز را صادر کرد.
خانه بهداشت روستای صدرآباد با یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار توسط استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.
کلید پنج واحد مسکونی احداث شده از سوی استاندار مرکزی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در مامونیه اعطا شد.
مسیر ارتباطی روستای مجتمع با هدف تسهیل در ارتباط 12 روستای همجوار نیز با صرف 17 میلیارد ریال اعتبار توسط استاندار مرکزی بهره برداری شد.
طرح گلخانه هیدرپونیک گل زر در روستای بربر شهرستان زرندیه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و اشتغالزایی 12 نفر با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.
حضور در مزار شهدای گمنام زرندیه و ادای احترام به مقام دالای شهیدان، دیدار با خانواده شهید علی فتحی در روستای نصیرآباد نیز از دیگر برنامه های استاندار مرکزی در شهرستان زرندیه بود.
4896/6539 خبرنگار: حمید فرقانی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.