به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در این جشنواره، گفت: افزایش سرانه فضای ورزشی استان از اولویت های در دست اقدام است چرا که در نگاه تیم مدیریتی استان ورزش هزینه نیست بلکه سرمایه مهم در حوزه اجتماعی و سلامت محسوب می شود.
فتح الله حقیقی افزود: سرانه فضای ورزشی در استان مرکزی 2 دهم متر مربع از شاخص کشوری کمتر است و تلاش می شود که با هدفگذاری صحیح این نقیصه جبران شود.
وی اظهار کرد: به منظور دستیابی به شرایط مطلوب در سرانه فضای ورزشی استان بسته های ورزشی تعریف شده و امید است ظرف چند سال آینده کاستی ها رفع شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: با تاکید دولت تدبیر و امید و استاندار استان مرکزی مبنی بر توسعه ورزش های همگانی بسته های ورزشی برای توسعه این ورزش به ویژه در روستاها با حساسیت دنبال می شود.
حقیقی ادامه داد: به طوری که روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت صاحب زمین فوتبال می شوند و روستاهای با جمعیت 500 تا یک هزار نفر نیز بسته های ورزشی هدفمند بر اساس علاقه مندی به رشته های ورزشی خواهند داشت.
وی ادامه داد: در مناطق شهری نیز بسته های ورزشی با برنامه و هدفمندی تدارک دیده شده تا امکانات ورزشی به صورت عادلانه، کاربردی و برنامه ریزی شده در یک زمان مشخص توزیع شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: کم تحرکی چالش قرن حاضر است و همگانی شدن ورزش و عادت دادن مردم به تحرک به ویژه در روستاها، سلامت جسم و روان را تضمین می کند.
جشنواره دا و بازی های بومی و محلی استان مرکزی به مناسبت دهه فجر و هفته فرهنگی خمین با حضور 10 تیم در روستای کفسان برگزارشد.
در این جشنواره تیم‌‌های 14 نفره از 12 شهرستان استان با لباس محلی شرکت داشتند و بازی‌های بومی و محلی و آداب و رسوم مناطق خود را به نمایش می گذاشتند.
در این جشنواره که ویژه بانوان بود، بازی های محلی نظیر هفت سنگ، چوب کشی، طناب کشی و دال پلان برگزارشد و همچنین پخت نان محلی و غذای سنتی مناطق مختلف استان نیز انجام گرفت.
در هفته فرهنگی شهرستان خمین یک هزار و 357 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی، عقیدتی و قرآنی با رویکرد شهادت حضرت فاطمه (س) از 12 تا 19 بهمن ماه برگزار شد.
250 عنوان برنامه نیز در دهه فجر امسال در زادگاه امام راحل در حال اجرا است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.