به گزارش ایرنا، سیدعلی آقا زاده روز سه شنبه در ششمین روز از دهه مبارک فجر و در دیدار با مردم کمیجان در مسجد امام زمان (عج) این شهر، افزود: نعمت ارزشمند استقلال در ایران با همه وجود احساس می شود و این مهم نخستین شعار انقلاب اسلامی بود.
وی بیان کرد: ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ به کشورهای دیگر وابسته بود اما امروز در عرصه های مختلف اقتدار، اراده و و خودباروی بالا دارد.
استاندار مرکزی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از چهار دهه حیات توانسته گفتمان خود را تثبیت کرده و در جهان به عنوان کشوری مقتدر و نیرومند شناخته شود.
آقازاده افزود:استقلال ایران اسلامی در جهان زبانزد است به طوری که حتی دشمنان نیز منکر استقلال کشور نیستند.
وی گفت: آزادی نیز از دیگر شعارهای جمهوری اسلامی ایران است که این مهم بر اساس قانون اساسی در کشور وجود دارد.
استاندار مرکزی اظهار کرد: آهنگ تحقق دستاوردهای نظام قابل قبول است البته هرگز ادعایی نیست که همه اهداف در حد بالا حاصل شده است و دولت نیز همه تلاش خود را برای پاسخگویی به مطالبات مردم به کار گرفته است.
آقازاده بیان کرد: برای رسیدن به همه اهداف و شعارهای انقلاب باید مردم مشارکت بیشتری در امور مختلف داشته باشند و هیچ جایی از دنیا نیست که حاکمیت و دولت بدون همراهی ملت توفیق حاصل کرده باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کمیجان از شهرستان های کم برخوردار استان مرکزی است که برنامه های توسعه محور برای آن با نگاه ویژه ای دنبال می شود.
استاندار مرکزی افزود: حل مشکلات این شهرستان به خصوص در فصل راه و بهداشت و درمان در اولیت است چرا که در محرومیت زدایی از این خطه نقش کلیدی دارد.
آقازاده اضافه کرد: یک سوم از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این استان تاکنون برای شهرستان کمیجان تخصیص یافته و تحقق کامل این اعتبارات به محرومیت زدایی و سرعت بخشی به طرح های زیربنایی و مهم این استان به ویژه تعریض جاده های کمیجان کمک جدی می کند.
وی با بیان اینکه بیکاری دغدغه جدی در کمیجان است گفت: طرح های اشتغالزا باید به صورت برجسته در این شهرستان محروم دنبال شود.
استاندار مرکزی یادآور شد: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی نقش موثری در اشتغالزایی دارد و باید همت لازم در این بخش همراه با حمایت های هدفمند از سرمایه گذاران اعمال شود.
امام جمعه شهرستان کمیجان نیز در این دیدار گفت: این شهرستان نسبت به سایر مناطق استان مرکزی توسعه کمتری یافته و نیاز است مسئولان نگاه خاص به مسایل و مشکلات آن داشته باشند.
حجت الاسلام علی مقدسی پور افزود: این شهرستان در زمینه راه و مسیرهای ارتباطی با مشکلاتی مواجه است و این مهم عاملی برای دوری سرمایه گذران شده است.
وی بیان کرد: بخش کمی از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به توسعه جاده های شهرستان کمیجان اختصاص یافته که نیاز است پیگیری های لازم برای تخصیص کامل این اعتبارات صورت گیرد.
امام جمعه کمیجان ادامه داد: کمبود کادر و تجهیزات درمانی و نیروهای متخصص از دیگر مشکلات جدی این شهرستان است.
فرماندار کمیجان نیز در این دیدار گفت: با حضور استاندار مرکزی در کمیجان طرح های خوبی برای توسعه این شهرستان افتتاح شد و قول های مساعدی نیز برای توسعه آینده این منطقه داده شد.
سیامک سلیمانی افزود: تکمیل راه کمیجان - قهاوند و مسیرهای آهنگران- ساروق به کمیجان از نیازهای زیربنایی و مهم مردم این شهرستان است و می طلبد حمایت های ویژه برای عملیاتی شدن آن به کار گرفته شود.
در ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار مرکزی پنج طرح اقتصادی شهرستان کمیجان به بهره برداری رسید.
این طرح ها شامل دکل مخابراتی همراه اول (سایت بی تی اس) شهر میلاجرد، چاه آب شرب میلاجرد، روکش آسفالت محور کمیجان - قهاوند، کارخانه سیما طب مهر ایرانیان شهرک صنعتی کمیجان و دکل مخابراتی همراه اول شهر کمیجان است.
برای بهره برداری از دکل مخابراتی همراه اول (سایت بی تی اس) میلاجرد چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
برای طرح آبرسانی به شهر میلاجرد ۲ حلقه چاه آب حفر و تجهیز شده و این طرح با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال به بهره برداری رسید و با افتتاح آن جمعیت شهر میلاجرد از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
روکش آسفالت محور کمیجان - قهاوند به طول پنج کیلومتر در مدت ۶ ماه اجرا شده و برای افتتاح آن حدود پنج میلیارد و 500 ریال اعتبارهزینه شده است.
واحد تولیدی سیما طب مهر ایرانیان نیز در زمینی به وسعت یکهزار و ۴۰۰ متر مربع و ۲۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و با افتتاح آن ۱۵ فرصت شغلی ایجاد شده است.
شعبه اول این واحد که تولید ۶۴ نوع تجهیزات بیمارستانی را داراست در تهران است که تولیدات آن به کشورهای مختلف صادر می شود.
در شعبه دوم این واحد صنعتی نیز در صورت حمایت های ویژه، ۸۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
دکل مخابراتی همراه اول (سایت بی تی اس) شهر کمیجان نیز با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
استاندار مرکزی در بدو ورود به شهر میلاجرد و کمیجان بر سر مزار شهدای مطهر مدفون در این گلزارها حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
همچنین استاندار مرکزی در سفر به میلاجرد با خانواده شهید قربانعلی غلامحسینی و در سفر به شهر کمیجان با خانواده معظم شهید اسماعیل کوخائی نیز دیدار کرد.
شهید قربانعلی غلامحسینی متولد سال ۱۳۴۸ شهر میلاجرد است که در سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت رسید.
شهید کوخائی متولد سال ۴۲ شهر کمیجان است که در سال ۶۳ در رودخانه کارون به درجه رفیع شهادت رسید.
دیدار با مردم کمیجان در مسجد امام زمان (عج) این شهر از دیگر برنامه ها بود.
استاندار مرکزی عصر امروز با سفر به شهرستان فراهان از چهار طرح درمانی و اقتصادی این شهرستان نیر بهره برداری خواهد کرد.
شهرستان کمیجان از توابع استان مرکزی است که در ۹۶ کیلومتری شهر اراک واقع شده و دارای بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت است.
۳۰۰۵/6991/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.