داود تاجران روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا استان مرکزی در اراک افزود: رقم مالی این تفاهم نامه ها کلان است اما هنوز جمع بندی آن کامل نشده است.
وی اظهار کرد: چند گروه سرمایه گذار دیگر نیز در حال مذاکره با شهرداری هستند و آشتی این مجموعه با شهروندان و سرمایه گذاران در آینده نزدیک خود را در تحول چهره شهر و تقویت زیرساخت ها نشان خواهد داد.
شهردار اراک گفت: جمعی از تولیدکنندگان و سازندگان شهر اراک 2 هزار میلیارد ریال تضمین سرمایه گذاری برای فعالیت های عمرانی شهری داده اند و جامعه مهندسان اراک نیز قول مساعدت 2 هزار میلیارد ریالی در همراهی با امور شهرداری دارند که این کمک ها در بودجه چهار هزار میلیارد ریالی پیشنهادی شهرداری برای سال 97 لحاظ نشده است.
تاجران عنوان کرد: بودجه سال 97 شهرداری اراک چهار هزار و 640 میلیارد ریال پیشنهاد شده که این بودجه بر اساس شرایط موجود کشور، سیاست ها و توان مالی دولت در نظر گرفته شده و تمام کوشش بر این است که 100 درصد آن تحقق یابد و حالت شعاری نداشته باشد.
وی در بخشی از سخنانش گفت: با تدابیر اندیشیده شده گردش مالی در شهر اراک بیش از این رقم ها خواهد بود و تبع آن سال آینده کلانشهر اراک شاهد رونق اقتصادی، اشتغال و ایجاد جاذبه های مختلف خواهد بود و از مظلومیت شهرداری تا حدی کاسته خواهد شد.
شهردار اراک خاطرنشان کرد: خاکبرداری بزرگترین استخر استان مرکزی بر اساس استانداردهای بین المللی در 48 ساعت گذشته در پارک بانوان اراک انجام شد که در این راستا بیش از 200 کامیون خاکبرداری صورت گرفته و پیش بینی می شود این استخر در اواخر نیمه سال 97 به بهره برداری رسد و این استخر ظرفیت میزبانی اراک برای مسابقات بین المللی شنا را بالا می برد.
وی بیان کرد: در پارک بانوان اراک ورزش های مختلف بر اساس آخرین استانداردهای روز با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان طراحی شده است.
شهردار اراک ادامه داد: چهار تقاطع غیرهمسطح نیمه تمام کلانشهر اراک در ماه اخیر با سرعت بخشی در عملیات اجرایی همراه شده و با تظارت مستمر تلاش می شود که در سایه تعامل بین بخشی با سایر دستگاه ها هر چه سریعتر این طرح ها بهره برداری شوند.
تاجران توضیح داد: بودجه سال جاری شهرداری اراک در سال جاری پنج هزار و 840 میلیارد ریال است که پیش بینی شده سه هزار میلیارد ریال آن تا پایان سال عملیاتی شود.
وی اضافه کرد: تا پایان سال جاری 2 سالن ورزشی در مناطق حاشیه ای کلانشهر اراک برای بانوان ایجاد می شود.
شهردار اراک گفت: به منظور احیای فرهنگ دوچرخه سواری در راستای کاهش آلودگی هوا، موافقت اصولی از سوی شورای شهر برای خرید یک هزار دستگاه دوچرخه و یک هزار دستگاه موتورسیکلت برقی و هیبریدی گرفته شده و مذاکراتی برای جایگزینی استفاده از این وسایل نقلیه به جای سرویس برخی از ادارات در دست انجام است.
شهردار اراک بیان کرد: مصوبات احیای دوچرخه سواری از شورای ترافیک نیز اخذ شده و مقرر شده 12 خط ویژه متصل به هم برای این امر در کلانشهر اراک ایجاد شود.
تاجران اظهار کرد: تعاملی که شهرداری اراک در شرایط فعلی با دستگاه ها و نهادهای مختلف دارد در ادوار گذشته وجود نداشته و روابط تنگاتنگ و موثری با مجموعه های مختلف وجود دارد.
وی تاکید کرد: تمام مسئولیت طرح های نیمه تمام و عقب افتاده گذشته و کم و کاستی های شهر اراک را پذیرا هستم و توان مدیریت شهری اراک به کار گرفته شده تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری رفع شود اما باید فرصت کافی در این خصوص داده شود تا با آرامش تحول در مدیریت شهری رقم بخورد.
شهردار اراک ادامه داد: انتقاد سازنده به عنوان بخش مهمی از کار مدیریت شهری پذیرفته است چرا که هر کار اجرایی بدون اشتباه نیست اما شهرداری می کوشد بهترین و موثرترین تصمیمات را در حوزه توسعه شهری عملیاتی کند.
تاجران اظهار کرد: با مجموع اموری که به طور همزمان در ماموریت های مدیریت شهری در دست پیگیری است، اراک در آینده نزدیک در بسیاری از مسایل به عنوان الگوی سایر شهرها خواهد بود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.