سید علی اقازاده عصر روز شنبه در نشست با کارآفرینان و فعالان اقتصادی محلات در سالن اجتماعات پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات افزود: شهرستان محلات در تولید اقتصادی به ویژه در بخش سنگ، گل و گیاه و ماهیان زینتی در سطح کشور سرآمد است و برای پیگیری موانع سرمایه گذاری و نقدینگی واحدها اقدام لازم انجام می شود.
وی ادامه داد: گستردگی تنوع تولید در شهرستان محلات نیاز به هم افزایی بین بخشی دستگاه های اجرایی را دو چندان می کند و لازم است فرآیند سرمایه گذاری و تولید در این شهرستان با جدیت بیشتری پی گرفته شود.
استاندار مرکزی تصریح کرد: دولت با تامین زیر ساخت های سرمایه گذاری تثبیت توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار را دنبال می کند و اکنون زیرساخت های نمایشگاه سنگ و شهرک ماهیان زینتی در محلات با واگذاری زمین فراهم شده است.
آقازاده ادامه داد: تامین اعتبار برای خرید ترانس برق در راستای رفع مشکلات گلکاران محلات از منابع استانی، قابل تحقق است که این امر با جدیت در دستور کار قرار می گیرد.
استاندار مرکزی افزود: فرماندار محلات در یک ماه گذشته به وزارت کشور معرفی شده و ظرف چند هفته آینده به صورت رسمی سکان هدایت فرمانداری این شهرستان را در دست می گیرد.
وی با برشمردن توانمندی های صنعتی دلیجان و محلات افزود: این 2 شهرستان توانمندی تبدیل شدن به قطب تولید و توسعه اقتصادی استان مرکزی را دارند.
آقازاده عنوان کرد: به طول انجامیدن برخی خدمات اداری، افت جدی و مانع ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه گذاری است.
وی اظهارکرد: بخشی از مطالبه کارآفرینان و سرمایه گذاران به قوانین اعطای تسهیلات مربوط می شود که رفع مشکلات این حوزه، در رونق تولید و افزایش اشتغال پایدار در استان مرکزی موثر است.
استاندار مرکزی بیان کرد: فرآیند اخذ تسهیلات بانکی در برخی از طرح ها و سرمایه گذاری های مختلف تا چندین سال به طول می انجامد که بازنگری در حوزه قوانین بانکی، نیازی جدی است.
درادامه این نشست کارآفرینان و نمایندگان فعالان اقتصادی در سه حوزه گل، سنگ و ماهیان زینتی شهرستان محلات بخشی از مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند.
دیدار با خانواده معزز شهدا، شرکت در آیین بهره برداری از 2 طرح کشاورزی و صنعتی، بازدید از درمانگاه شهر نیمور، از جمله برنامه های سفر استاندار مرکزی به شهرستان محلات بود.
استاندارمرکزی همچنین در سفر به شهرستان محلات در آیین آغاز عملیات اجرایی تامین زیرساخت های شهرک صنعتی محلات شرکت کرد و در جمع اصحاب رسانه نیز حضور یافت.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است که قطب تولید سنگ نما ، گل و گیاهان زینتی و ماهی زینتی و تریکوی کشور محسوب می شود.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.