به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های صنعتی ایام الله دهه فجر در شهرستان دلیجان افزود: جذب سرمایه گذار و تکیه بر ظرفیت های بخش خصوصی قسمت مهمی از گفتمان اقتصاد مقاومتی است که مدیران دستگاه های اجرایی باید با جدیت به آن جامه عمل بپوشند.
وی اظهارکرد: تسهیل امور برای کارآفرینان و شناسایی و بسترسازی برای جذب سرمایه گذاران در نقاط مختلف استان در اولویت قرار گیرد و مسئولان و مدیران باید این مهم را با حساسیت دنبال کنند.
استاندار مرکزی بیان کرد: مسئولان سربازان تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و استان مرکزی در زمره استان های پیشرو در جذب سرمایه گذاران خصوصی است.
فرماندار دلیجان نیز در این آیین گفت: دلیجان رتبه سوم سرمایه گذاری صنعتی را در استان مرکزی دارد و پنج درصد از مجموع سرمایه گذاری صنعتی این استان متعلق به دلیجان است.
محمد کردی افزود: اکنون هشت هزار و 385 نفر در صنایع این شهرستان به کار اشتغال دارند.
وی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه دلیجان و فراهم بودن زیرساخت های صنعتی شرایط سرمایه گذاری در این شهرستان را متمایز کرده است.
فرماندار دلیجان اظهارکرد: مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان در زمره بزرگترین مجموعه های تولیدی خاورمیانه است به طوری که صادرات 20 درصد از الیاف پلی استر کشور در این شهرستان انجام می شود.
کردی در خصوص توانمندی دلیجان در تولید عایق رطوبتی گفت: واحدهای تولید عایق رطوبتی این شهرستان بیش از 70 درصد نیاز کشور در این بخش را تولید می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای بهسازی راه امامزاده زبیده خاتون و چهار بانده کردن محور نراق اختصاص یافته که با تحقق این میزان اعتبار جاده امامزاده زبیده خاتوان تا نیمه سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
در سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، 6 طرح اقتصادی، عمرانی و خدماتی با حضور استاندار مرکزی و مسئولان محلی در دلیجان بهره برداری شد.
شرکت تولید قیر و ایزوگام با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تن، واحد صنعتی تولید کننده الیاف پلی ایستر با ظرفیت تولید 12 هزار تن در سال، طرح تصفیه خانه آب شهر دلیجان، طرح مخزن 500 متر مکعبی شهر نراق و ساختمان شورای اسلامی شهر نراق از جمله این طرح ها است.
بهره برداری از طرح گاز رسانی به بقعه امامزاده زبیده خاتون در نراق نیز امروز با حضور استاندار مرکزی مورد بهره برداری قرار گرفت.
برای احداث و تکمیل این طرحها در مجموع 175 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
با بهره برداری از طرحهای اقتصادی در دلیجان 60 فرصت اشتغال مستقیم فراهم شده است.
استاندار مرکزی در سومین روز از دهه فجر در سفر به شهرستان دلیجان و شهر نراق با خانواده اولین شهید مدافع حرمنراق محمد براتی دیدار کرد.
شهید مدافع حرم محمد براتی متولد 1368 بود که امسال در المیادین سوریه به شهادت رسید.
200 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای دهه فجر امسال در شهرستان دلیجان تدارک شده است.
دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 51 هزار نفر جمعیت است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروندو معصومه ابراهیمی ***مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.