به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده شامگاه جمعه در دومین روز از دهه مبارک فجردر مسجد جامع شهر داودآباد از توابع شهرستان اراک افزود: مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال پایدار روستایی اعتبار تخصیص داده که این فرصت، زمینه ای برای بالندگی اقتصادی در روستاهای استان مرکزی است.
وی ادامه داد: داود آباد با تولید پنج هزارتن گوشت قرمز درسال بیش از 10 درصد ازمجموع تولید گوشت قرمز استان مرکزی را برعهده دارد.
استاندار مرکزی گفت: داودآباد در صنعت دامداری با مشکلات مختلفی از جمله بیماری تب برفکی مواجه است که باید برای رفع نواقص و مشکلات این بخش، تصمیم موثری گرفته شود.
آقازاده افزود: بیماری های دامی به دامداران داودآباد خسارت های جبران ناپذیری وارد کرده است و پس از ایام دهه فجر با دعوت از رئیس سازمان دامپزشکی نسبت به رفع مشکل اقدام می شود.
وی اظهار کرد: دولت رفع موانع تولید را از تکالیف جدی خود می داند اما همکاری و تعامل دامداران منطقه برای حفظ بهداشت و جلوگیری از انتشار بیماری، ضروری است.
استاندار مرکزی در بخشی از سخنانش گفت: تبدیل روستا به شهر و شهر به بخش حل کننده مشکلات نیست بلکه ایجاد اشتغال و رونق تولید در روستاها می تواند از مهاجرت جوانان جلوگیری و به توسعه مناطق روستایی کمک کند.
آقازاده افزود: جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا به شهر و از شهرهای کوچک به مراکز استان از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است.
استاندارمرکزی ادامه داد: حضور مسئولان در بین مردم، نعمتی است که به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی فراهم شده است.
وی اظهار کرد: وحدت و انسجام بین مسئولان و مردم سبب شده تا این انقلاب از تمامی دسیسه ای دشمنان در امان بماند.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز گفت: جوانان در معرض تهاجم فرهنگی هستند و دشمنان برای این نسل دام هایی پهن کرداند تا از این طریق بتوانند به جامعه نفوذ پیدا کنند.
علی اکبر کریمی افزود: دشمنان با تحلیل و اشاعه اخبار دروغ در فضای مجازی به دنبال ایجاد ناامیدی در بین آحاد مردم، به ویژه نسل جوان هستند.
وی در ادامه اظهار کرد: امام خمینی (ره) با دم مسیحایی خود در قالب انقلاب اسلامی فریادی برآورد و توحید و خداپرستی را احیا کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره سیاه ستمشاهی انفجار نوری ظاهر شد و امام بزرگوار، اسلام را احیا کرد.
کریمی افزود: اسلام نسخه شفا بخشی است که هرآنچه تاکنون به دست آمده در پرتوی پیروی از آموزه های اسلامی بوده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران ستمشاهی 70 هزار مستشار خارجی اداره کشور را برعهده داشتند اما امروز هیچ کس در دنیا استقال ایران اسلامی را زیرسوال نمی برد و این کشور سرافراز است.
وی اظهار کرد: دشمنان از اقتدار ایران اسلامی هراس دارند و همواره به دنبال تضعیف توان نظامی کشور هستند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دشمنان امید را در جامعه هدف قرار داده اند و با هر توطئه ای می کوشند بارقه های امید را در مردم کمرنگ کنند.
وی ادامه گفت: شهر داودآباد نیازمند سالن ورزشی است که نیمه تمام مانده و با اعتبار درنظر گرفته شده مشکل این بخش رفع می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقا منطقه، مطالبه به حق مردم داودآباد است.
استاندار مرکزی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان با خانواده شهید سیدعلی اکبر و سید حسین سجادی و نیز شهید محمد صادقی در مرزیجران دیدار کردند.
شهید سیدحسین سجادی متولد سال 49 و در سال 64 در عملیات والفجر در سن 15 سالگی به شهادت رسید و برادرش سیدعلی اکبر سجادی نیز متولد 42 و در سال 65 در عملیات کربلای چهار شربت شهادت را نوشید.
استاندار مرکزی و هیات همره در شهر داودآباد به دیدار خانواده شهید محمد علی محمدی داودآبادی رفتند.
در ادامه سفر استاندار و هیات همراه، یک خانه مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در مرزیجران به وسعت 103 مترمربع با صرف 620 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
بازدید از کارگاه ریخته گری و دامداری 2 هزار راسی گاو گوشتی داودآباد از دیگر برنامه های سفر استاندار در دومین روز از دهه فجر بود که استاندار از نزدیک در جریان مشکلات تولید کنندگان منطقه قرار گرفتند.
مرزیجران و داودآباد به ترتیب 45 و 101 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.
مرزیجران در پنج کیلومتری اراک و داودآباد نیز در 50 کیلومتری اراک قراردارند.
6991/3075/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.