به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل طرح فاضلاب مناطق شمالی کلانشهر اراک و سامانه جی ای اس شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی است.
به منظور بهره برداری از این طرح ها، اعتباری بالغ بر 307 میلیارد ریال هزینه شده است.
با استقرار طرح فاضلاب مناطق شمالی کلانشهر اراک، 65 کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط اصلی و انتقال فاضلاب انجام گرفته و پنج هزار و 100 فقره انشعاب فاضلاب نصب شده است.
استاندار مرکزی در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: بازگشت پساب فاضلاب به چرخه مصرف غیرشرب، راهبردی ارزشمند در توسعه فضای سبز و صنایع است.
سید علی آقازاده افزود: بسیاری از تنش های آبی به ویژه در بخش کشاورزی و صنایع با برگشت پذیری پساب فاضلاب به چرخه مصرف مجدد، قابل رفع است.
وی بیان کرد: بهره مندی 95 درصدی جمعیت شهری اراک از خدمات شبکه فاضلاب در شهر اراک نعمتی ارزشمند است که باید در سایر شهرهای استان مرکزی نیز اجرا شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: پیش بینی های شده ضریب نفوذ شبکه فاضلاب تا پایان بهار 97 در کلانشهر اراک به 100 درصد برسد.
آقازاده عنوان کرد: در طول چهار سال گذشته 280 میلیارد ریال اعتبار در توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب استان مرکزی هزینه شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز گفت: سد کمال صالح منبع اصلی آب اراک محسوب می شود که هنوز رینگ کامل آبرسانی آن به شبکه محقق نشده است.
علی اکبر کریمی افزود: براساس ارزیابی های انجام شده بخش هایی از مصرف کنندگان آب در شهر اراک نمی توانند از آب سد کمال صالح استفاده کنند.
وی بیان کرد: اعتبارات مناسبی در سفر رئیس جمهوری به این طرح اختصاص یافته و مقرر بود امسال این طرح عملیاتی شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امید است با انجام اقدام لازم در این، ضریب نفوذ بهره مندی همه مشترکان آب در اراک از سد کمال صالح، 100 درصد شود.
کریمی اظهار کرد: سرعت بهره برداری از شبکه فاضلاب باید افزایش یابد تا از اتلاف سرمایه های ملی کشور جلوگیری شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: بهره گیری از پساب فاضلاب نیاز جدی بخش کشاورزی است و باید در استان عملیاتی شود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.