مجید موزونی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات برای متقاضیان بافت های فرسوده به مبلغ 500 میلیون ریال با نرخ 18 درصد و با بازپرداخت 10 ساله در نظر گرفته شده است.
وی گفت: 2 هزار هکتار بافت فرسوده در استان مرکزی در قالب مناطق حاشیه ای و ناکارآمد شهری و بافت تاریخی وجود دارد و شهرستان اراک با 454 هکتار و ساوه با 258 هتکار بیشترین فراوانی بافت فرسوده را در استان مرکزی را شامل می شوند.
سرپرست مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: 22 درصد جمعیت در سطح هشت و نیم درصد از مساحت شهرستان های اراک و ساوه در بافت فرسوده زندگی می کنند.
موزونی افزود: هفت محله در اراک، چهار محله در ساوه، یک محله در شهر نراق در راستای اجرای برنامه ششم توسعه، به عنوان مناطق هدف برای بازسازی بافت فرسوده در سال جاری در استان مرکزی انتخاب شدند.
وی اظهار کرد: بهسازی و نوسازی هر هکتار بافت فرسوده‌ شهری نیاز به حداقل 90 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دارد که از حاصل ضرب آن با 2 هزار بافت فرسوده استان رقمی نجومی می شود که تامین مالی آن به دشواری ممکن است.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: عزم ساکنان بافت های فرسوده برای بازسای و بهسازی منطقه ضروری است چراکه درغیر این صورت نوسازی بافت ها زمان بر خواهد شد.
استان مرکزی با 29 هزار و 126 کیلومترمربع وسعت 12 شهرستان و 33 شهر را در خود جای داده است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.