به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده چهارشنبه شب در آستانه دهه مبارک فجر در جمع مردم شازند در مصلی این شهر افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی الهی و برگ زرینی در تاریخ معاصر کشور محسوب می شود که پس از گذشت نزدیک به چهار دهه برکات فراوانی را به همراه داشته است.
استاندار مرکزی ادامه داد: مردم ایران در طول 40 سال گذشته فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته اند و در این مدت در تمام صحنه ها حضور پررنگ داشته اند و مدافع ارزش های اسلامی و انقلابی بوده اند.
آقازاده عنوان کرد: مردم ایران با وجود همه فشارها، تحمل سختی ها و توطئه های مختلف دشمنان بر سر عهد خود ایستاده اند و تفکر و نگرش آنها نسبت به 40 سال گذشته، تفاوتی نکرده است.
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای احیای ارزش ها و تداوم اسلام ناب محمدی شکل گرفت.
آقا زاده عنوان کرد: ایران اسلامی به برکت انقلاب در منطقه خاورمیانه از امنیت 100 درصدی برخوردار است و این کشور هر روز قله های پیشرفت و افتخار را فتح می کند.
وی گفت: دشمنان ایران اسلامی از زمان پیروزی انقلاب، دست از استعمارطلبی و نیزنگ بر نداشته اند و همواره بر علیه کشور توطئه افکنی می کنند.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسئولان باید قدردان حضور، استقامت و پایمردی مردم باشند و صادقانه خدمت کنند.
آقازاده عنوان کرد: منابع کشور محدود است اما دولت با همه بضاعت خود بر اساس اولویت ها برای دنبال رفع مشکلات و کمبودها تلاش می کند.
استاندار مرکزی افزود: بودجه سال 97 کشور، حدود سه هزار میلیارد ریال است که از این میزان 2 هزار میلیارد ریال جاری و یکهزار میلیارد ریال عمرانی است.
وی بیان کرد: استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایرانیان خارج از کشور در بخش های مختلف نقش موثری در رونق بخشی به توسعه اقتصادی دارد.
استاندار مرکزی ادامه داد: کاهش آلودگی هوا از دغدغه ها و مطالبات مهم مردم شهرستان است که این امر بر اساس قانون توزیع عوارض آلایندگی، با جدیت دنبال می شود.
آقازاده عنوان کرد: احیا و فعالیت مجدد کارخانه شازند نیز از دیگر مطالبات مهم مردم این شهرستان است که همه تلاش ها برای تحقق آن به کار گرفته شده است.
وی گفت: کارخانه قند شازند با قدمت 80 ساله نماد کار و رونق اقتصادی این شهرستان مطرح بوده و احیای مجدد آن از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.
امام جمعه شازند نیز در نشست گفت: ایجاد اشتغال پایدار و پیگیری برنامه های کاهش آلودگی هوا از مطالبات مهم مردم این شهرستان از مسئولان است.
حجت الاسلام حبیب الله موسوی افزود: مسئولان باید از فرصت خدمتگذاری برای حل مشکلات مردم بهره گیری کنند.
وی بیان کرد: مسئولیت یعنی خدمتگداری و میز مدیریت در دستگاه های اجرایی باید میز پاسخگویی به مسائل و مشکلات مردم باشد.
فرماندار شازند نیز در سخنانی گفت: با تلاش های انجام شده و پیگیری نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی از دهه فجر سال گذشته تاکنون، 386 نفر جوانان این شهرستان در صنعت پتروشیمی و پالایشگاه مشغول به کار شده اند.
غلامعباس میرزایی افزود: در این مدت بر اساس آمارهای موجود، 704 اشتغال در این شهرستان ایجاد شده و تسهیلات مناسبی نیز از صندوق توسعه ملی به شازند اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: از سال 89 با تعطیلی کارخانه قند شازند، 500 اشتغال مستقیم و سه هزار اشتغال غیر مستقیم از بین رفت.
فرماندار شازند ادامه داد: نرخ بیکاری در شهرستان شازند 11 درصد است که امید است با احیای مجدد کارخانه قند، این نرخ، کاهش چشمگیری داشته باشد.
میرزایی تصریح کرد: از دهه مبارک فجر سال گذشته تاکنون، بالغ بر 233 میلیارد ریال در بخش های اشتغال و طرح های عمرانی، اقتصادی و کشاورزی سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال نیز، آبرسانی به 46 منطقه روستایی شهرستان شازند و آستانه از سد کمال صالح انجام می شود.
در پایان این آیین استاندار مرکزی با تنی از چند شهروندان شهروندان شازندی ملاقات چهره به چهره داشت و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.
استاندار مرکزی در بدو ورود خود به شهرستان شازند مورد استقبال جمعی از مدیران و مسئولان این شهرستان قرار گرفت و با حضور بر مزار شهدای گمنام، به مقام شامخ این شهیدان، ادای احترام کرد.
استاندار مرکزی در ادامه سفر خود به شهرستان شازند، به دیدار خانواده شهیدان فرهمند رفت و یاد و خاطره این شهیدان والامقام را گرامی داشت.
سید علی آقازاده همچنین در روستای سورانه حضور یافت و پس قرائت فاتحه بر مزار شهیدان به زیارت امامزاده عبدالله رفت.
همزمان با سفر استاندار مرکزی به شهرستان شازند، عملیات اجرایی قرارگاه کوه نوردی (خانه کوه نورد) روستای سورانه با اعتبار اولیه 10 میلیارد ریال به عنوان یکی از پنج خانه کوه نورد ایران در زمینی به وسعت 2 هزار متر مربع آغاز شد.
استاندار مرکزی در سفر یک روزه خود به شهرستان شازند در آیین صعود سراسری زمستانه کوهنوردان کشور گرامیداشت دهه مبارک فجر و بزرگداشت هفتادمین سالروز تاسیس فدراسیون کوه نوردی و نکوداشت پیشکسوتان کوهنوردی کشور در اردوگاه امیرکبیر شازند نیز شرکت کرد.
شهرستان شازند در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک قرار دارد.
این شهرستان دارای چهار بخش مرکزی، سربند، زالیان و قره کهریز است و در مجموع 9 دهستان دارد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.