مهدی زندیه وکیلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات اجرایی 68 طرح عمرانی و اقتصادی نیز در این ایام با حضور مسئولان استانی در نقاط مختلف استان آغاز می شود.
وی اضافه کرد: این طرح ها با مجموع اعتبار پنج هزار و 200 میلیارد ریال در بخش های عمرانی، اقتصادی و روستایی به بهره برداری می رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: بیش از 2 هزار و 760 میلیارد ریال از منابع مالی طرح های مذکور از محل اعتبارات ملی، 840 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و بقیه از محل تسهیلات بانکی و آورده های بخش خصوصی تامین شده است.
زندیه وکیلی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ها پنج هزار و 491 اشتغال مستقیم و 2 هزار و 55 اشتغال غیر مستقیم در استان ایجاد می شود.
زندیه وکیلی توضیح داد: شهرستان اراک با 145 طرح بیشترین و شهرستان تفرش با 20 طرح کمترین طرح های آماده بهره برداری در دهه فجر استان را به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: طرح های عمرانی این استان در زمینه طرح های هادی، آبیاری تحت فشار، تامین برق معابر و پارک های شهری، اصلاح شبکه های برق رسانی، آب رسانی و گازرسانی، بهداشت و درمان، راهسازی و آسفالت و تامین روشنایی معابر است.
زندیه وکیلی اظهار کرد: 29 طرح از مجموع طرح های آماده بهره برداری دهه فجر اقتصادی است و تنوع آن ها شامل کارگاه های تولیدی در بخش های مختلف فلزی، مرغداری و گاوداری صنعتی است.
استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون 457 هزار نفر جمعیت، 12 شهرستان و استقرار 2 هزار و 800 کارخانه صنعتی به عنوان قطب چهارم صنعت کشور معرفی شده است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.