رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: برای ایجاد درآمد در شهرداری می بایستی در روابط شهروندان با شهرداری تسهیل ایجاد شود پول های خود را به سمت شهرداری بیاورند، در پیش بینی بودجه 97 می بایستی دیون و بدهی های شهرداری لحاظ شود.

به گزارش ایلنا از اراک مرتضی سورانه عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک  گفت: در مورد بودجه ابتدا باید مطالعه شود و سپس راجع به بودجه اظهار نظر کنیم اما آنچه از حاشیه و افراد مطلع به گوش می رسد در همین بودجه ای که محافطه کارانه پیش بینی شده برای سال‌جاری چند عامل را نباید فراموش کنیم.

وی افزود : در بودجه سال 96 را شورایی بسته که سال آخر فعالیتش بوده است که با علم به این موضوع بودجه 96 ممکن است غیر مسئولانه پیش بینی شده باشد.همچنین  در سال 96 با توجه به رکود در ساخت و ساز ساختمان و سیاست‌های غلطی که در شهرداری حاکم بوده که هنوز هم استمرار دارد که طی آن با مردم رفتار صحیحی نشده و مردم انگیزه‌ای برای اخذ پروانه ساخت ندارند که این امر موجب کاهش درآمد شهرداری شده که می بایستی اصلاح شود.

وی افزود: همانطور که در تدوین و پیش بینی بودجه 97 نگاه هزینه ای داریم می بایستی از سوی دیگر به درآمد ها هم توجه داشته باشیم، اگر می‌خواهیم رشد کنیم باید قدم‌های بلند‌تری برداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: بودجه 500 میلیاردی شهرداری اراک برابر با حقوق یک ماه پرسنل شهرداری تهران است که مشخص می کند بودجه ناچیزی برای اراک پیش بینی می شود ، اراک را با کلانشهر هایی همچون اصفهان و تهران مقایسه می کنیم اما به این توجه نداریم که بودجه اراک را حقیرانه پیش بینی می کنیم.

 سورانه افزود: برای ایجاد درآمد در شهرداری می بایستی در روابط شهروندان با شهرداری تسهیل ایجاد شود تا شهروندان انگیزه مراوده با شهرداری را داشته باشند و پول های خود را به سمت شهرداری بیاورند.

وی در پایان گفت: در پیش بینی بودجه 97 می بایستی دیون و بدهی های شهرداری لحاظ شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.