به گزارش خبرنگار ایرنا، تازه ترین خبری که در حوزه شهرستان ساوه علام شد، مسدود شدن محورهای ساوه به بوئین زهرا و گردنه دخان (ساوه به همدان) است.
سرهنگ کهریزی فرمانده پلیس راه استان مرکزی ساعت 18:50 امروز از بسته شدن محور ساوه به بوئین زهرا خبر داد و از رانندگان خواست زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
همچنین روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه نیز ساعت 19 امشب در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به شدت بارش ها در غرب و شمال این شهرستان و انسداد محور ساوه - بوئین زهرا، به رانندگانی که قصد عبور از این محور را دارند، توصیه می شود از محور جایگزین ساوه به تهران تردد کنند.
راهداری ساوه همچنین اعلام کرد که از تمام توان عملیاتی برای برف روبی و گشایش مسیرهای مسدود شده در این شهرستان استفاده می کند.
در گردنه دخان نیز اکنون بارش شدید برف باعث کندی و حتی برای مدتی کوتاه بسته شدن این محور شد.
فرمانده پلیس آزادراه ساوه به همدان تاکید کرد که تردد در این مسیر صرفا با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
بارش برف و لغزندگی جاده همچنین باعث واژگونی یکدستگاه مینی بوس در نزدیکی ایستگاه هواشناسی جاده شهر صنعتی ساوه شد که به گفته حسین آزاد مسئول روابط عمومی اورژانس ساوه، این حادثه مصدوم نداشت.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زرندیه نیز به ایرنا، گفت: به علت مسدود شدن گردنه هجیب در محدوده استان قزوین، به خودروهایی که قصد سفر از زرندیه به سمت قزوین را دارند، اجازه تردد داده نمی شود.
رضا حاجتی افزود: در بیشتر جاده های شهرستان زرندیه از جمله بخش خرقان تردد خودروها با زنجیر چرخ امکان دارد.
بارش برف همچنین صبح امروز باعث کندی تردد در برخی محورهای روستایی بخش خرقان زرندیه شد اما با تلاش راهداران و نمک پاشی و برف روبی به موقع مشکلات این مسیرها خیلی زود برطرف شد.
خبرها از شهر زاویه نیز حاکی از تداوم بارش برف و افزودن بر شدت سردی هوا دارد.
رضا غفرانی رئیس راهداری غرق آباد نیز به ایرنا، گفت: با توجه به اینکه جاده ساوه به همدان از کیلومتر 6 تا 86 در حوزه استحفاظی این بخش قرار دارد، از صبح امروز 2 دستگاه کامیون مکانیزه، سه دستگاه کامیون نمک پاش همراه با 2 دستگاه لودر در حال فعالیت هستند.
وی افزود: 20 نیروی راهداری نیز در محورهای بخش غرق آباد در حال خدمات رسانی در جاده های اصلی و فرعی هستند.
غفرانی گفت: نیروهای راهداری در حال تیغه زنی و نمک پاشی محور قدیم ساوه - همدان هستند و همه تلاش خود را برای باز نگه داشتن این مسیر به کار گرفته اند.
در شهر ساوه نیز از ساعت 18 امروز بارش باران آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
شهرستان ساوه دارای 147 کیلومتر آزادراه، 40 کیلومتر بزرگراه و 110 کیلومتر راه اصلی است.
6539/4896 خبرنگار: یحیی معماری/ حمید فرقانی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.