به گزارش ایرنا، شهردار اراک در خصوص این بودجه گفت: بودجه سال آینده شهرداری اراک چهار هزار و 630 میلیارد ریال است که از این میزان 2 هزار میلیارد ریال جاری و 2 هزار و 630 میلیارد ریال عمرانی است.
وی بیان کرد: پیش بینی شده تا آخر سال جاری، سه هزار میلیارد ریال از بودجه پنج هزار و 840 میلیارد ریالی محقق شود‌.
شهردار اراک ادامه داد: در بودجه سال 97، فضای اقتصادی کشور و اقتصاد مقاومتی مد نظر بوده و بنای بودجه ریزی عملیاتی بودن آن است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار در بودجه سال ۹۷ شهرداری اراک دنبال شود.
کاوه فلک افلاکی افزود: اجرای تغییرات در بودجه سال آینده شهرداری اراک می تواند نتایج مثبتی را برای شهروندان در پی داشته باشد.
وی بیان کرد: برای این تغییرات باید اصولی از جمله کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار مد نظر قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: کاهش برنامه ریزی برای طرح های غیر ضروری از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
فلک افلاکی عنوان کرد: عملکرد مالی شهرداری اراک باید در سال آینده عملیاتی شود و کاهش درآمدهای مبتنی بر فروش تراکم نیز باید مد نظر قرار گیرد.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در سخنرانی پیش از نطق گفت: پس از روی کار آمدن شورای پنجم، انتخاب شهردار توسط شورا انجام و شهردار منتخب از اواخر مهرماه ۹۶ به مسند کار نشست و امور اجرایی شهر و شهرداری را عهده دار شد.
پیمان رشیدی افزود: حدود ۱۰۰ روز از روی کار آمدن انتخاب شهردار در این شهر می گذرد و اقداماتی انجام شده که موجب ناخرسندی شهروندان شده است.
وی بیان کرد: عملکرد در برخی انتصاب ها با وجود تذکرات قانونی و اعلام اعضای شورا مورد انتقاد است و شهرداری باید نسبت به این مطالبات پاسخگو باشد.
رشیدی عنوان کرد: نیروی انسانی در هر سازمانی عامل اصلی پیشرفت و تعالی آن مجموعه به حساب می آید و در صورت از بین رفتن انگیزه کارکنان به هر شکلی از جمله پرداخت نشدن حقوق و حق بیمه، مشکلات زیادی برای کارکنان و خانواده های آنان به وجود می آید.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: پیگیری پرداخت حقوق و بیمه کارگران و بخشی از حقوق کارمندان شهرداری نیز باید با فوریت در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
رشیدی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و زمان خریدهای نوروزی نباید خللی در معیشت کارگران و کارمندان شهرداری ایجادشود.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: نصب سرعت گیرها در محل ساخت پل ورودی سنجان نیز باعث شکایت عده زیادی از شهروندان شده است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: شفافیت مالی و انضباط مالی یکی از خواسته های شهروندان از اعضای شورا بوده و هست اما در مورد پارک بانوان، با استفاده از بودجه سایر بخشهایی که در اختیار است، برای تکمیل این طرح هزینه شده است.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در سخنرانی پیش از نطق شورا گفت: اندک زمانی از استقرار شورای پنجم می گذرد، یکی از مطالبات به حق شهروندان اراکی توسعه مراکز تفریحی و تفرجگاهی است که سال ها مورد غفلت واقع شده است.
فرزانه رحمتی افزود: شهروندان برای استراحت، پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از امکانات رفاهی، به مراکز تفرجگاهی بر اساس استانداردهای روز دنیا دارند.
وی بیان کرد: یکی از معدود مکان های تفرجگاهی و در دسترس عموم شهروندان، منطقه گردشگری گردو است که عملیات عمرانی مناسبی در آن آغاز شده اما به واسطه پیست آفرود، محیط زیست و طبیعت این منطقه دچار آسیب شده است.
رحمتی عنوان کرد: نمایندگان منتخب مردم، مطبوعات و رسانه های دیداری و شنیداری، سمن ها و سازمان های مردم نهاد، سه ضلع ورود به جامعه مدنی هستند.
رحمتی اظهار کرد: این سه ضلع به عنوان نمایندگان افکار عمومی و نهادهای مطالبه گر مردمی، نقش بسزایی در شفاف سازی، مبارزه با فساد و حفظ و تامین حقوق شهروندی دارند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: قضاوت های سطحی و بدون در نظر گرفتن نقش واقعی رسانه ها، برای هر مدیر شهری به ویژه شهردار که سوابق طولانی در مجموعه شهرداری دارند، مناسب نیست.
شهردار اراک در پاسخ به سخنان پیش از نطق 2 عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: حکم مسئول هماهنگی و پیگیری سیاست ها و اهداف عالی شهرداری به شورای شهر ارایه شده است.
داود تاجران افزود: حقوق معوق کارکنان و کارگران شهرداری اراک ظرف ۱۰۰ روز گذشته به وجود نیامده و این معوقات از سال های ۹۴ است.
وی بیان کرد: همه تلاش ها برای پرداخت معوقات و بیمه کارگران به کار گرفته شده تا حقوق این قشر تضییع نشود.
شهرداری اراک ادامه داد: شهرداری این کلانشهر روزانه ۲۹۰ میلیون ریال سود بانکی پرداخت می کند که این رقم در برخی ایام به ۵۰۰ میلیون ریال نیز می رسد‌.
تاجران اظهار کرد: ۷۱ حساب در شهرداری مرکز وجود دارد که با ۱۰ یا پنج حساب نیز میتوان امورات مربوطه را دنبال کرد و کاهش حساب های بانکی از برنامه های اولویت دار است.
وی گفت: شب گذشته ۲ تابلو روز شمار در تقاطع های غیر همسطح اراک روشن شده و ۲ تابلوی دیگر نیز به زودی روشن خواهد شد.
شهردار اراک اضافه کرد: بر اساس اعلام نظر پیمانکاران و توافقات صورت گرفته، تقاطع غیر همسطح ورزش در ۳۰ شهریورماه ۹۷ و تقاطع های غیرهمسطح شهید صیدی، علم الهدی و شریعتی ۳۰ مهرماه ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.
تاجران بیان کرد: کمپوست منتقل شده به پارک بانوان اراک جمع آوری و مورد استفاده قرار نگرفته است.
شهردار اراک اضافه کرد: شهرداری با تمام رسانه های مختلف این شهر با هر گرایش تعامل دارد و همواره آنان را در کنار خود دیده و مقابل آنها نیست.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک حسن مهرعلی کارشناس شبکه بهداشت و درمان استان مرکزی به عنوان عضو جدید کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ انتخاب شد.
کاشت پنج هزار اصله نهال اهدایی کانون قلم چی در هفته درختکاری از دیگر مصوبات این نشست بود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.