دکتر محسن شاه رضایی عصر چهارشنبه در همایش ملی مفاخر آفتاب در اراک افزود: با توجه به اینکه اکنون در بین نسل جوان جامعه شناخت کاملی از نخبگان و بزرگان کشور وجود ندارد، برگزاری این همایش ها نقش مهمی در ایجاد ارتباط و الگوسازی برای نسل جوان دارد.
وی ادامه داد: همایش بزرگداشت نخبگان نباید تنها به تجلیل از این بزرگان منتهی شود بلکه باید به زمینه ای برای مطالعه و تحقیق در زندگی، آثار و معرفی هرچه بیشتر آنان به جامعه و نسل جوان تبدیل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این همایش گفت: سند توسعه فرهنگی استان با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان با هدف الگوسازی برای جوانان تهیه شده و در این سند زندگی نامه، تاریخ تولد و تالیفات بزرگانی که در این استان افتخار آفرینی کرده اند، نگاشته شده است.
فتح الله حقیقی افزود: احیای انجمن مفاخر استان مرکزی نیز با هدف شناسایی و معرفی هرچه بیشتر بزرگان استان به جامعه به ویژه نسل جوان در دستور کار استانداری قرار دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: تجلیل از مفاخر برای الگوسازی این بزرگان برای جوانان باید در زمان حیات آنان انجام شود.
شهردار کلانشهر اراک نیز در این همایش گفت: بهره گیری از علم و دانش مفاخر و بزرگان علمی برای تبدیل علم به ثروت کلید پیشرفت و توسعه کشور و بی نیازی از اقتصاد نفتی به شمار می رود.
داود تاجران افزود: امید است با تکیه بر دانش مفاخر و برنامه ریزی صحیح برای استفاده از دانش آنان زمینه رهایی کشور از اقتصاد نفتی فراهم شود.
وی ادامه داد: چهار هزار و 500 مفاخر و مشاهیر در سطح کشور وجود دارد که یک هزار و 100 نفر آنان در استان مرکزی متولد و رشد یافته اند و این استان را به بهشت مفاخر و سرزمین آفتاب تبدیل کرده است.
مدیرگروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم (ع) قم نیز در این نشست گفت: در پژوهشکده باقر العلوم 25 گروه علمی وجود دارد که گلشن ابرار یکی از این گروه ها است و وظیفه شرح حال علما و بزرگان را برعهده دارد.
حجت الاسلام عبدالصمد جودتی افزود: تا کنون شرح حال بیش از یک هزار دانشمند شیعی در گلشن ابرار نگاشته و رزومه حدود 650 شخصیت در 13 جلد کتاب چاپ شده است.
وی ادامه داد: به زودی از شرح حال 150 عالم شیعی دیگر نیز در جلدهای 14 و 15 و 16 در تهران رونمایی می شود.
وی ادامه داد: گلشن ابرار سه استان استان آذربایجان شرقی و غربی آغاز و گلشن ابرار اردبیل حدود 2 سال پیش تقدیم جامعه فرهیخته شد و به زودی گلشن ابرار تهران نیز با محور شرح حال 400 نفر از شخصیت های علمی این استان، به زودی رونمایی می شود.
در این همایش پیام دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و علامه محقق قرائت شد.
در ادامه از کتاب مفاخر آفتاب و تمبر این همایش رونمایی شد.
استان مرکزی از جمله استان‌های نخبه پرور کشور محسوب می شود که یک چهارم از مجموع مفاخر (۱۱۰۰ نفر) مربوط به این استان مرکزی است.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.