حسن میرزاخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سرمایه گذاری برای فعالیت و حضور هشت شرکت خارجی در طرح های مختلف صنعتی و خدماتی استان مرکزی مصوب شده و 18 میلیون و 500 هزار دلار این سرمایه ها توسط این شرکت ها به استان وارد شده است.
وی ادامه داد: این سرمایه گذاری ها درزمینه های تولید عایق رطوبتی، ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید یک هزار و 200 مگاوات، تولید قالب های صنعتی، صنایع شیمیایی، فرآورده های نفتی، لاستیک، پلاستیک و تولید کربنات کلسیم در شهرستان های اراک و ساوه انجام شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: سرمایه گذاری در زمینه تولید مواد افزودنی مورد نیاز در صنایع فولاد، ساختمانی و ریخته گری، تولید انواع سیلندر های هیدرولیک، پنوماتیک و پاورپک های الکترونیکی در بازار صنایع فولاد سازی، ماشین آلات راه سازی، تولید انواع درپوش های لاستیکی برای آنتی بیوتیک ها و سرم ها و تولید شمش فولاد نیز از دیگر طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی در این استان در سال جاری است.
میرزاخانی گفت: سرمایه گذاری خارجی در این طرح ها علاوه بر درآمدهای اقتصادی حدود یک هزار و 47 شغل جدید برای استان مرکزی به همراه دارد.
استان مرکزی با یک میلیون و 429هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد و در حوزه صنعتی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور و در کشاورزی در زمره 10 استان مطرح ایران شهرت دارد.
این استان با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
استان مرکزی از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است.
این استان با موقعیت­های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب­های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌‌های خارجی 1334) همواره یکی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.