به گزارش ایرنا، سعید فائض پور عصر سه شنبه در حاشیه این نشست به ایرنا، گفت: این طرح ها شامل 11 طرح کشاورزی و 9 طرح صنعتی است.
مدیر کل دفتر روستایی استانداری مرکزی در ادامه بیان کرد: بیشتر طرح های بخش کشاورزی مربوط به احداث باغ و واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی پسته با توجه به وجود باغات پسته در این شهرستان است.
فائض پور تصریح کرد: در بخش صنعت نیز واحدهای تولیدی آجرنما، تولید قطعات لاستیک ماشین آلات کشاورزی و تولید پیچ و مهره از مهم ترین طرح های مصوب هستند.
وی اظهار کرد: متقاضیان این واحدها با معرفی به بانک های سینا، پارسیان و پست بانک می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
فائض پور اضافه کرد: برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی اعم از روستایی و شهری، متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی از تسهیلات این گونه طرح ها استفاده کنند.
وی افزود: طرح های مشاغل خانگی به ارگان هایی مانند جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می شوند و متقاضیان به شرط داشتن گواهی کار به ازای هر شغل تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد، بهره مند می شوند.
مدیر کل دفتر روستایی استانداری مرکزی در ادامه، گفت: در راستای اشتغال فراگیر در روستاها و جامعه عشایری اعطای تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری روستایی در دست اجراست که سهم شهرستان زرندیه در مرحله اول، 600 میلیارد ریال است.
وی افزود: با معرفی شیوه نامه در سطح این شهرستان توسط فرمانداری، متقاضیان روستایی می توانند از این گونه تسهیلات نیز استفاده کنند.
سرپرست فرمانداری زرندیه نیز در این نشست گفت: توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از برنامه های مهم و اولویت دار این شهرستان است.
محمد قناتی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های قابل توجه در شهرستان زرندیه برای ایجاد اشتغال، باید همه دستگاه ها با تعامل و مشارکت بیشتر در راستای توسعه روستاها گام بردارند.
شهرستان زرندیه به مرکز شهر مامونیه با جمعیت 64 هزار نفر دارای 2 بخش مرکزی و خرقان است که 80 درصد عشایر استان مرکزی را در خود جای داده است.
3075 /4896/6539/خبرنگار: حمید فرقانی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.