سید مهدی ساداتی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش افزود: با تزریق اعتبارات مناسب به آموزش و پرورش سرعت بهبود و کیفیت بخشی در این نهاد مهم تربیتی و آموزشی، افزایش می یابد.
وی اظهارکرد: تحول در بودجه وزارت آموزش وپرورش می تواند جریان خدمت رسانی به جامعه هدف کشور و نظام آموزشی را دو چندان کند.
ساداتی ادامه داد: مردم و خیرین مدرسه ساز در خمین همواره یاری رسان دولت در توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی هستند.
فرماندار خمین آموزش وپرورش را محور توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: بیشترین اعتبار شهرستان به این نهاد آموزشی و تربیتی اختصاص یافته ومی بایست از فناوری های جدید در مدارس استفاده شود.
مدیر آموزش وپرورش خمین نیز در این نشست گفت: بر اساس مفاد سند تحول بنیادین، باید تغییراساسی و تحول آفرینی در آموزش و پرورش ایجاد شود .
مهدی محمدی افزود: این تغییر، تبدیل نظام آموزشی به یک نهاد فرهنگی و تربیتی است تا بتواند زمینه تربیت پذیری کودکان و نوجوانان را بر اساس ضروریات فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و نیازهای امروز و فردای جامعه فراهم کند.
وی افزود: فعال‌سازی ظرفیت‌های پنهان این نهاد آموزشی به ویژه ظرفیت بی‌بدیل منابع ارزشمند انسانی از جمله اولویت‌های سند تحول بنیادین است.
مدیر آموزش و پرورش خمین با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است و فرهنگ در صدر اهداف انقلاب قرار دارد گفت: در سند تحول راهکارهای اجرایی شدن این اهداف دیده شده است.
وی تاکید کرد: براساس سند تحول، آموزش و پرورش باید به یک نهاد اجتماعی برای تربیت سرمایه اجتماعی تبدیل شود و تحقق این مهم به نیروی انسانی و منابع مالی نیاز دارد.
16هزار و 500 دانش آموز در 222 آموزشگاه شهرستان خمین اشتغال به تحصیل دارند.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.